Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
13.2.2007 20:37 - bigbythewise
Alnag: Nemusis samozrejme souhlasit. Mel jsem na mysli jen nejobecnejsi informace v podobe "Vypada to demonicky, ale je to nejake male. Mmm, mam pocit, ze jsem o tomhle uz nekde slysel, neni to imp?". Jeho vlastnosti, schopnosti, podrobnou biologii, ci jeho zranitelna mista asi nepozna, to uz je na odbornikovi. Dale by me potom zajimalo jaky je podle tebe rozdil mezi Knowledge sferickych bytosti, magickych bestii nebo treba Construct bytosti a co jsou obecne hrdninske znalosti potvor. :)
Nemusis byt entomolog aby jsi rozeznal svaba od strevlika. Dostatecne inteligentni clovek dokaze rozeznat spousty veci, byt je treba nikdy v zivote nevidel, a to jen diky logickemu uvazovani. Taky se se spoustou bytosti muzes uz v zivote setkat, nebo je nekde videt v knihach, na kresbach, muzech o nich slyset vypravet a vubec je nemusis primo studovat aby jsi je dokazal od sebe rozeznat.
Inteligence DC 10 neni malo. :)
13.2.2007 21:43 - Alnag
Inteligence DC10 znamená, že průměrný člověk se v 50% případů trefí. Někdy se podívej na pořad typu "Nikdo není dokonalý" a zjistí, co to znamená průměrný člověk.
Ačkoliv příručky D&D možná vyvolávají ten dojem, imp skutečně není běžnou součástí světa. Tak maximálně budeš vědět něco o tom, že existují démoni. Schválně mi zkus říct z hlavy, jakou hierarchii andělů zná křesťanství. To je asi tak zhruba srovnatelná znalost s třídění démonů... (a ano, vygooglovat se to dá, ale v D&D nemá taky každý člověk přístup k divinačním kouzlům).
13.2.2007 21:58 - Xeth
Zaujala mne tady ta myšlenka o slabinách a vysokých úrovních postav.
Nemyslím si, že je nutné, aby postavy měly slabiny, na které DM může útočit. Pochopitelně, valná většina je má, byť minimalizované, ale nepřijde mi šťastné stavět příběh na útočení na tyto slabiny.... Podle men to brzy omrzí. Např. v seriálu o supermanovi (nemyslím Smallville) měl každou chvíli někdo kryptonit nebo variaci na něj. A bylo to únavné.
Hráč, který si buduje postavu a snaží se odstranit všechny její nedostatky a mouchy, aby se konečně nemusel bát o její život bude nejspíš ztrácet motivaci, pokud na tom bude pořád stejně, ať je na 15. 20. nebo 30. levelu.
Myslím si, že s vývojem postav by se měly vyvíjet i zápletky a příběh jejich dobrodružství, jinak hrozí, že to prostě přestane být zábavné. Proč nemůže být měřítkem úspěchu postav to, že dovedou splnit úkol ? Myslím si, že vysokolevelové postavy by se měly cítit jako takové ohrožováním jejich životů jako je tomu na nízkých úrovních se jim toto sebere.
Co když chtějí získat mocný magický předmět ? Knihu mocného mága historie s novými, úžasnými kouzly ? Co když chtějí zabránit válce nebo šíření nemoci ? Nebo zajistit přežití vzácného rostlinného nebo živočišného druhu ? Co řešení etických a morálních problémů ?
Mylím že vysokolevelové postavy mají mnohé co nabídnout a ne jen tlučení potvor s čím dál tím větším CR....
13.2.2007 22:05 - Alnag
Xeth: V zásadě s tebou souhlasím v tom, že je potřeba hledat, co nového nabídnout vysoko-úrovňovým postavám. Potíž vidím několikerou. Jednak využívání slabosti umíme tak nějak ztvárnit asi všichni, zatímco řešení nějakým etických dilemat na to není jednoduchý návod.
Další potíž je i v tom, že existuje spousta inspirace pro nízké úrovně - příručky, dobrodružství atd. Protože tím procházejí všichni. Epických dobrodružství je jako šafránu, kvalitních (ne-dungeonů) ještě míň...
13.2.2007 22:17 - Xeth
Alnag a bigbythewise: No, myslím si, že hlavní rozdíl mezi Pit Fiendem a Impem je následijící:
Když uvidím prťavou svraštělou vysokým hláskem brblající postavičku co se na mě vrhá, kouše a škrábě, popadnu nejbližší klacek a pořádně mu natluču.
Když uvidím obrovskou šipinatou potvoru zahalenou v plamenech co pokyne a 20 lidí kolem umře... asi budu zdrhat jak to jen půjde (pokud nebudu mezi těmi 20).
A bude mi jedno jak si říkají. :)
Chci tím říct, že asi každý má představu o tom, jak vypadá takový démon. Tak představa se liší člověk od člověka a často je mylná.... Někomu stačí ošklivý chlap v temné uličce, jiný si myslí, že efreet e démon. No a ? Jde o to jak jeden vypadá, jak zapůsobí... jaký udělá dojem. A na tohle mají ti mocnější dalekolepší výbavu.
Nemyslím si, že bez patřičné znalosti je někdo schopný identifikovat démona (nebo jiné bytosti na které je třeba nějaká ta Knowledge), ale myslím si, že bude vědět (neo si to myslet) dost na to, aby se podle toho zachoval.
13.2.2007 22:35 - Xeth
Alnag: Např.:
Jsem rytíř nějakého významného řádu nebo dokonce paladin a dostanu od nadřízených za úkol obětovat/vyhladit vesnici, aby celá země byla v bezpečí.
Dal jsem slovo svému příteli druidovi, že mu jednoho dne pomohu. Dnes, kdy je moje země a sousední království ve válce, mám za úkol coby velitel jednotky spálit jeho les, aby se těm stromům nedostal nepřítel. Druid mne požádal, abych les zachránil. To mne ale může stát jednotku a možná celou válku.
Já a můj největší (přátelský) chceme získat knihu arcimága XY možná s těmi nejlepšími kouzly z jeho věže. Oba jsme ji po dlouhém hledání nalezli (i se svými skupinami). Jde o čas, v nedalekém městě ale řádí podivná nemoc a jeho obyvatelé mne požádali o pomoc. Budu se svou skupinou hledat lék a zabráním tak velkým ztrátám na životech nebo se budu honit za knihou ?
Zas tak těžké to nebude....:) Navíc nemusí jít o jednotlivé jednorázovky, ale může se to velmi snadno rozvinout do celé kampaně.
14.2.2007 08:33 - Dalcor
Bigby + Alnag - v prvé řadě to byl jenom s nadsázkou míněný příklad, kterého se někteří chytí, ach jo. A druhá věc je tato - Každý Pit Fiend vypadá jinak, tak jak to vyhovuje prostředí - doméně které vládne. Proč by jeden z Pit Fiendů nemohl vypadat jako přerostlej Imp?
Ale abych dal tedy přesnější příkald, je to jako by měl rozpoznat Baatezu/Abishai od Yugolotha/Nycalotha...A to bez znalosti sfér, nebo osobního zážitku z Myth Drannoru nedáš.
Paladin, vyhladit vesnici? No to by byla dobrá zápletka při vhylazování toho řádu, který mi takový příkaz dal
14.2.2007 09:06 - andtom
Xeth: To s tím na koho popadneš klacek a před kým zas budeš utíkat, no nevím, nevím. Pokud nejsi hluchý a občas si zajdeš posedět do hospody (klidně můžeš bydlet i v Buranově, možná o to lépe), tak jsi už určitě slyšel zkazky a bardské písně, kde se mluví o iluzích, malých mazílcích mocných čarodějů, neškodně vypadajících, ale nebezpečných lesních nymfách atd. Už vidím, jak si jen tak s klackem vyšlápneš na někoho, kdo VYPADÁ neškodně. Myslím, že ve skutečnosti (pokud budeš uvažovat jako postava, ne jako hráč, který pozná že je to imp s určitým CL) se budeš držet před vším, co nebudeš znát, pěkně zpátky a budeš se zmateně rozhlížet kolem, zda nemá nějakého kamaráda a současně úporně přemýšlet, co to asi může být, když si to na Tebe tak vyšláplo (jak jsi popsal v příkladě). A dost možná budeš preventivně přímo ukázkově zdrhat ;)
14.2.2007 09:34 - Jerson
Xeth - přesně neco takového jsem měl namysli - ne slabiny se smyslu omezení supermanské síly nějakým předmětem, to je strašně laciné a okaté. Mocná postava zbavená zdrojů může být stále mocným soupeřem pro kohokoliv, pokud dojde na boj jeden na jednoho.
Ale ve chvíli, kdy úkoly stojí proti sobě nebo nelze splnit obojí najednou je postava prostě omezená a přesně o tom mluvím. Ovšem pokud by (ve druhém případě) měla svého dvojníka a dostatečný počet mužů, zvládne obojí. Pokud by (v prvím případě) uměla nechat vyrůst les se vším všudy za dva dny, tak les může zničit, aby ho nepřítel nemohl využít a pak ho zase nechá vyrůst.
Jednou jsem mluvil s Melandrem na Čajíčku a když jejich postavy opravdu zvládnou cokoliv, stačí lusknout prsty, tak bych nevěděl, jakou zápletku pro ně připravit, aby hra byla zábavná.
14.2.2007 09:54 - Rytíř
Tak hrdinů jsou plný nejne hřbitovy, ale i legendy.. a hospody :) Můžeš si s klackem vyšlápnout i na pit fienda, když na to máš ramena - protože to zrovna tak může být i zdařilá iluze pitomýho malýho impa :))))
Jinak k těm motivacím a zápletkám u postav na vysoký úrovni - hrajem na těch vyšších už dost dlouho a moji hráči měli vždycky spíš problém v tom rozhodnout se, co je právě akutnější, přednější na řešení. Snažím se nahazovat záhady/problémy/komplikace co možná nejčastěji a je na nich, do čeho se pustí. To je jedna z výhod hraní silné postavy, že má opravdu na výběr (samozřejmě že ten "výběr" se ve výsledku díky charakteru a povaze postavy notně zužuje) - když nechce, tak prostě nemusí za každou cenu hromadit bohatství, moc nebo Zk... protože už to má :) Mocná postava se může klidně stát hostinským v nějakém zapadákově... ale holobrádek na 1. se nikdy nestane významnou figurou politického života drsného dnd světa, i kdyby sebevíc chtěl :))
15.2.2007 20:53 - bigbythewise
Xeth: Jenomze nejaka ta Knowledge je potreba na veskere typy potvor (podle pravidel), coz znamena, hod si Knowledge DC 10 + HD Draka, aby jsi poznal ze nebojujes s medvedem?
Alnag: Hierarchii andelu by ti rekl nekdo s Knowledge Outsideru rekneme 15 DC? Podle toho do jake obtiznosti tu otazku zaradis, ale to uz je trochu dale, nez jen rozeznat potvoru. Ja se te jen ptam na svaba a strevlika a ty me na jejich praveky rodokmen.
Dalcor: Jo tak tohle uz beru. Tady uz je Knowledge sfer asi nezbytna.
Postava prece nemusi Spellcraftem identifikovat kouzlo, aby poznala, ze to co se na ni vali je "Ohniva koule". Ted me napada, ze se ta dovednost mozna neaplikuje v ramci typu potvory. Postava rozezna Draka od Zombie (kde staci Inteligence), ale asi uz ne Zombie od Ghoula. Pokud uz se s nim ovsem nesetkala, cimz skill Knowledge zcela postrada vyznam, co se tyce toho v pravidlech uvadeneho pouziti k "identifikaci monstra". Tohle podle me neni moc dobre pravidlove zvladnute. Preci jen je nesmysl, aby HD potvory melo vliv na to, jestli poznate co je zac. Tohle by mela byt otazka blafovani nebo nejakych iluzi. Asi by to chtelo podrobnejsi guideline. Je tedy treba urcit obecne typy potvor (nebo dokonce primo individualni potvory) ktere jsou bezne a ty pak postava rozezna byt i bez jakehokoliv hodu. Postacovat by mela Inteligence na urcite hodnote (6-10?). Mene bezne potvory pak overenim Inteligence (DC 10) a ty opravdu neobvykle (zde bych zrejme ty Outsidery hodil vsechny mozna az na par vyjimek) az pomoci Znalosti.
16.2.2007 08:09 - Xeth
andtom: Hodně záleží na prostředí. Pokud se vyskytuji ve světě, kde jsou démoni normální, budu mít jiné reakce při setkání s nimi než pokud jsem o ničem takovém neslyšel.
Druhou věcí je dojem, který daná potvora působí (o něm jsem taky mluvil). Pokud budu vesničan a vrhne se na mne Imp, tak v případě, že nebudu vědět o co jde, budu se bránit (a nejspíš umřu, pokud nebudu mít kupu levelů commonera ;) ), v případě že budu tušit (nebo dokonce vědět) co to je zač, budu asi váhat jestli zaútočit nebo se schovat/utéct.
Ale v případě, že se někde objeví Pit Fiend... budu nejspíš jako vesničan zdrhat (jako) o život. :)
To samé platí o všem ostatním.... Pokud budu žít ve FR, tak pro mne nebude ani nějaký kouzelnický duel víc než trable ("co když ti pitomci zapálí některý z domů ?"). Když ale budu žít někde, kde i takový cantrip je legendární ukázkou moci a opěvovaný v legendách, tak moje reakce budou na stejnou situaci úplně jiné.
Jerson: Jasně... i když myslím, že jediné co se takovým postavám "musí" sebrat je absolutní kontrola nad děním, tj. předmět dobrodružství se nesmí týkat přímo jich. Např. oni sami mohou být třeba nezničitelní, ale pokud mají potlačit nepokoje v království (aniž by bouřící se lidi vyvraždili), musí přijít s něčím jiným než jen se svou úrovní. :)
Rytíř: Jak jsem řekl, mluvil jsem o dojmu z toho setkání. :)
Jinak občas je problémem i samotná úroveň vysokolevelové postavy... přílišné sebevědomí čas od času škodí. Přílišné schopnosti jakbysmet. ;)
bigbythewise: Nesmíš se na to dívat striktně podle pravidel. Jinak by každý druhý vesničan byl skvělý entomolog, ale málokdo by poznal medvěda nebo koně...:) Jde o to co je ve světě běžné.... Lidé poznají co je medvěd, co je býk, ale již třeba neznají čím se živí, co jsou jeho silné stránky co slabiny, atd. V leckterém světě lidé poznají třeba i draka (drak = velký okřídlený ještěr) a budou možná i vědět, že má dechovou zbraň (zpravidla bude představa, že to je třeba oheň, at je to pravda nebo ne.) - ale sem spadá třeba i wyvern.... Pokud budou mít potřebnou znalost (tuším Knowledge Arcane), mohou poznat že wyvern není drak, že drak s tímhle zbarvením má takovou a takovou dechovou zbraň, že má takové a takové spell-like ability, a jaké má obyčejně přesvědčení... zaleží na tom, jak dobře si hodí. :)
16.2.2007 08:27 - Jerson
Pokud jde o takové "běžné znalosti", vymyslel jsem vcelku jednoduché řešení - postava má na rozpoznání čehokoliv bonus podle toho, kolikrát se s daným jevem setkala (třeba i jen skrz vyprávění, které lze započíst jako poloviční setkání).
dávám bonus +1 postupně za 2, 5, 10, 20, 50 ... setkání - takže i pitomý vesničan, který se v noci vrací naprosto ožralý domů se prostě domů dohrabe, protože cestu z hospody domů prošel tisíckrát a má tedy bonus +9. Stejně jak pozná koně, mědvěda, mouchu a tak dál ... ale ne jednoho démona od druhého (když se s nimi nesetkal, ani o nich neslyšel).
A do toho samozřejmě přidávám oblíbené otázky (u hráčských postav, jinde to stejně nemá smysl), takže hráč může typovat, co to asi tak je, a já říkám "ano" nebo "ne". Jednoduché.
16.2.2007 08:44 - Xeth
Jerson: Ty bonusy za počet "setkání" se mi líbí. Sice bych to asi dělal by-vočko, než že bych si dělal čárky, ale princip je to skvělý.
16.2.2007 08:58 - andtom
V našem vlastním středověku co nebylo známé, toho se lidé báli. Vyprávěli jsi o tom různé zkazky a lidská fantasie nafoukla věci do ohromujíccíh rozměrů - to nebyly reálné příběhy, ale přibarvované, protože takové měli šťávu, atraktivitu dnešního bulváru (tehdy se neřešilo, s kým každým spí hradní pán, ale jestli v lese straší). I to byla jedna z příčin, proč byla inkvizice mezi lidma tak populární. Nebo proč by jinak třeba nastal případ čarodějek ze Salemu (a to byl už novověk prosím!) a podobně. Nebo si stačí vzpomenout, jak se námořníci setkávali v příbězích s obludama - i v novověku.
Vycházím z toho, že ve fantasy světě s magií jsou věci ještě o dost méně předvidatelné, než ve našem světě kolem nás a rozlet vymýšlení je tedy ještě víc povzbuzen. Takže pokud si vezmu na pomoc úvahu z předešlého odstavce, tak nemůžu uvažovat tak, že ve fantasy světě s magií se v hospodách budou říkat a zpívat reálné příběhy - budou nafouklé, posunované fantasií dále, než je skutečnost onoho fantasy světa. Tamní lidé stejně jako v naší historii nechtějí slyšet pravdu, chtějí slyšet ohromující a strhující příběh, no a bard nebo vesnický stařík - vypravěč nebo potulující se vysloužilý voják jim takové zazpívá nebo řekne, protože náš zákazník, náš pán (kdo by nechtěl chutnou večeři a korbel piva). A pak se ti lidé bojí všeho, čím si nejsou jisti ze své životní zkušenosti. Pokud s impama nepřichází běžně do styku, budou se jich bát, to je můj názor.
16.2.2007 09:21 - Xeth
andtom: Netvrdím, že když vesničan uvidí impa, že popadne klacek a vrhne se na něj. Ano, souhlasím bude se ho nejspíš bát nebo bude minimálně obezřetný. Jenže pokud se na něj ale imp vrhne (takový můj příklad už od počátku byl), leckterý vesničan bude mít tendence se bránit (a ano, některý se pokusí utéct). V případě Pit Fienda nepochybuji o tom, že při pouhém pohledu na něj vezme nohy na ramena.
Šlo o ilustrativní příklad, ne o komplexní rozbor. ;)
16.2.2007 10:46 - Dalcor
bigbythewise - Xeth to trefil - moc to řešíš pravidlově, podle mého skromného úsudku, takže ti nemůžu odporovat, protože já vlastně 3,5E pravdial tak do hloubky neznám ;) Ale už 3 roky podle nich vedu hru. Dobré ne...
16.2.2007 11:47 - Alnag
Bigbythewise: Hierarchie andělů je docela dobře Knowledge outsiders DC 15, ale v tom případě i rozpoznání impa od pitfienda je Knowledge outsiders DC 15, neboť je to zcela a jasně totéž. To je totiž ve své podstatě hierarchie démonů. Na to, abys rozpoznal impa od pitfienda musíš vědět, že
- existují démoni
- existují různé druhy démonů
- že ty druhy jsou různě silné
- jak se síla toho kterého druhu pozná
To nepatří do výbavy běžného člověka a žádné ověřování inteligence není vůbec na místě. S rodokmenem to nemá co dělat.
Na tvém příkladu se švábem a střevlíkem. Běžný člověk řekne - hmyz. Na to, abys je rozlišil, musíš chápat, že existují různé hmyzu, musí tě to nějak zajímat a musíš vědět, jak to poznáš. člověk, který o švábovi a střelíkovi doposud nikdy neslyšel je asi těžko od sebe rozliší. Prostě musí tam být nějaká předcházející znalost. A kde se bere předcházející znalost impů a pitfiendů. (S rodokmenem to opět nesouvisí...)
U outsiderů je situace komplikovanější ještě o to, že nejsou v tom světě původní. Tudíž ještě méně známí a běžní, než nějaká ta "potvora". Příklad s ohnivou koulí je fajn, ale to je zrovna kouzlo, které má velmi popisný název. Jak poznáš, která z Bigbyho rukou se na tebe valí?
Mimochodem tady něco k andělské hierarchii.
16.2.2007 11:53 - Dalcor
Pro takového vencu písenta bude i IMP vypadat jako Pit Fiend
16.2.2007 12:41 - Jerson
Xeth - však já to taky dělám od oka, ono se to počítá jednoduše - když někdo dělá s dobytkem od malička a je mu 30, tak to máš nějakých 300 dní za 30 let, to je 10 000 setkání, bonus spočtu na prstech jako +11 a je mi jedno, jestli má dotyčný nějakou dovednost nebo ne, v běžném případě bude mít 11 otázek a o nějaké krávě dokáže říct první poslední.
Ostatně tyhle počty se dají použít i na jiné vlivy, kde záleží na množství (třeba jak se ztatit v davu nebo někoho najít). Když řeknu, že nějak normálně se dá pohledem zkontrolovat skupina 5ti lidí a na ulici je jich 1000, snadno se dopočtu, že pozorovatel hledající jednoho člověka má postih -7, a zase čím déle bude do davu koukat, tím získává bonus ...
Tedy, ne že bych to takhle počítal nějak často, ale když je třeba, tak si nemusím bonusy a postihy cucat úplně z prstu.
(Ale mám dojem, že jsem poněkud OT.)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0048420429229736 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 34 >
ČAS 0.15772604942322 secREMOTE_IP: 3.239.236.140