3.5e House Rule: Doporučené dovednosti

- Dragonlance Nexus House Rules -
Napsal Kendermage
Poslední dobou mi docela vadilo omezení dostupnosti dovedností pro každé povolání. Hlavně tedy jejich pružnost. Pokud chcete bojovníka, dobrého ve znalosti divočiny, jedinou možností jak ho vzdělávat tímto směrem je použití dovednosti cizího povolání (tj cross class skill). Vaše postava tak je pouze zpolovice tak dobrá jak by mohla. Bojovník vyrůstající po celý život v lesích získá maximálně polovinu stupně za každý bod dovednosti vložený do dovedností Znalost (příroda), Léčení a nebo Přežití. To mi tedy nezní moc fér a tak jsem přišel s jinou metodou.
Místo výrazu dovednost povolání, má každé povolání nyní seznam Doporučené dovednosti. Doporučené dovednosti povolání jsou takové dovednosti, které má průměrná postava daného povolání. Ovšem jak již samotný název napovídá, nejste povinni zlepšovat pouze tyto dovednosti, ty jsou pouhým doporučením. Pokud nechcete tyto doporučené dovednosti, můžete jakýchkoliv jejich počet nahradit stejným počtem jiných dovedností, které se tak stanou „dovednostmi povolání“ vaší postavy. Žádné jiné změny už se neaplikují. Postava má stále stejný počet dovednostních bodů jako každá jiná postava jeho povolání, jeho oprava Inteligence stále ovlivňuje množství dovednostních bodů a stupně dovedností stojí pořád stejně (1 dovednostní bod za každý stupeň dovednosti povolání a 2 dovednostní body za každý stupeň dovednosti cizího povolání). Postavy tak nejsou statické a to je důležitým rozdílem. Nyní máte možnost upravit si postavu tak, jak si opravdu přejete, místo pouhého přijetí předem stanoveného seznamu dovedností, protože tyhle dovednosti zná typický představitel vašeho povolání. (Poznámka překladatele: samozřejmostí je aby hráč nějakým způsobem odůvodnil výběr a výměnu dovednostních bodů). Pro úplnost uvádím počet dovednosti povolání přiřazených každému povolání, ze kterých si poté můžete vybrat:
  • Barbar 9 dovedností
  • Bard 35 dovedností (pokud nepočítáme všechny dovednosti Znalost, tak jen 24)
  • Kněz 10 dovedností
  • Druid 13 dovedností
  • Bojovník 7 dovedností
  • Námořník dl 12 dovedností
  • Mistr* 14 dovedností (řemeslník), 13 dovedností (umělec), 21 dovedností (mudrc - bez dovednosti Znalosti jen 12)
  • Mnich 18 dovedností
  • Mystik dl 9 dovedností
  • Šlechtic** dl 21 dovedností
  • Paladin 10 dovedností
  • Hraničář 19 dovedností
  • Tulák 29 dovedností
  • Čaroděj 6 dovedností
  • Kouzelník 15 dovedností (bez dovedností Znalosti jen 6)
  • -----
  • * Mistr musí vždy mít jako doporučenou dovednost svoje primární zaměření (řemeslo, umění, profese, znalost), pokud nemá, není to Mistr
  • ** včetně bonusové dovednosti povolání
  • dl označuje povolání v Dragonlance
Vícenásobné povolání a Prestižní povolání: pokud se hráč rozhodne přidat jiné povolání, nebo prestižní povolání k tomu současnému, postava MUSÍ užít doporučené dovednosti povolání bez nároku na změnu jako by měla na první úrovni.
Příklad: Kendermage začíná svoji kariéru jako čaroděj. Na 1. úrovni se hráč rozhodne nepoužít některé doporučené dovednosti čaroděje a vybere si jiné. V tomto případě si ponechá dovednosti Koncentrace, Znalost (arkána), Čarozpyt ovšem k tomu si přidá dovednosti Skrytí, Tichý pohyb, a Hbité prsty. Po několika úrovních se Kendermage (Btw Šotkomág :-) )rozhodl že si chce rozšířit obzory o Mysticismus. Při přijetí 1. úrovně Mystika nemá možnost si změnit výběr doporučených dovedností povolání, nebo jinak - jeho jedinou volbou dovedností jsou ty ze seznamu doporučených dovedností Mystika. Získá 4 body dovednosti (2 za třídu a 2 za opravu inteligence), které využije v dovednostech Léčení a Znalost (příroda)
Přeložil: Dalcor
Napsal Kendermage 26.04.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 160 příspěvků.
ČAS 0.094630002975464 secREMOTE_IP: 18.119.107.161