Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
Autorská citace #81
9.2.2007 16:54 - Dalcor
Alnag - blbě :) Elgard - nepředpisuji jim to. Byla by to šikana...
Ono je to take tim jestli na dane vlastnosti koukas v ramci klapek dany popisem systemu, nebo pod jejim obecnym popisem...A ja se priznam ze z toho druheho pohledu.
Tim nerikam ze pohled s klapkami je spatny. Jen ho nesnasim. Prikaldem budiz prave tato diskuze. V pravidlech je psano ze Wizard nesmi umet se zviraty jako ranger, tak proc by jsi chtel udelat postavu wizarda ktera umi se zviraty stejne jako ranger.
Ja se na to divam takhle - chci si udelat wizarda ktera umi zachazet se zviraty jako ranger - co pro to system muze udelat. a nerekli by jste jakz problem jsem mel kdyz jsem se o stejnou vec pokousel v DrD+ (tam dokoce divoke elfy bojovniky - a kdyz myslim divoke tak divoke).
A v touze za zabavnosti mi nesmi chybet logika, ne obracene ;)
Autorská citace #82
9.2.2007 17:07 - Elgard
Dalcor: "Ono je to take tim jestli na dane vlastnosti koukas v ramci klapek dany popisem systemu, nebo pod jejim obecnym popisem...A ja se priznam ze z toho druheho pohledu" Z toho mám sice dojem, že mám buď klapky na očích, nebo s Tebou musím souhlasit, ale asi to tak nebylo myšleno. Nevidím to osobně tak striktně - snažím se aplikovat obecný pohled na ten systém, některé změny mi prostě přijdou nepodstatné - hra se přece nemůže stát soubojem o to, kdo má větší kladivo nebo pravdu kvůli principu - mělo by to být o konsensu.
Já zas řadím zábavu nad logiku, i když jsem člověk logicky hodně založený. Ale prostě logika sama o sobě je NUDA :o) A systém je pro hru, a ne naopak. A hraju, abych se bavil. Jasně, že když mě někdo omezuje nesmyslnou hloupostí, vztekám se. Ale je potřeba se podívat na to, jestli je daná věc opravdu tak nelogická, a když ano, tak ji změnit. Za předpokladu, že to nenaruší něco jiného. To by se pak mohl vztekat (oprávněně) někdo jiný.
Navrhoval jsem tu níž zrušit u cc skillů omezení (lvl+3)/2 se zachováním ceny 2 za 1 - to podle mě kouzelníkův problém řeší.
Autorská citace #83
9.2.2007 17:15 - Dalcor
Ehm / tohle je presne problem el. konverzace na který jsi narážel někde jinde...
Já jsem to nemyslel že máš klapki na očích, ale že spoust alidí uvažuje pouze v mezích daných pravidly, a dále že kladu zábavnost nad logiku, ale nesmí (logika) maximálně haprovat...
Podle mě ne. Spíše bych to dal ne 2/1 ale 3/2 (jenže počítej to potom) bez omezení. Ale raději si dovednosti vyberu sám po vzoru třeba True20. Jak říkám - nejdřív postava, potom pravidla.
Autorská citace #84
9.2.2007 17:21 - Elgard
Dalcor - ten systém, kdy si vybereš, co bude class skill je použitelnej a dobrej v případě, že používají zkušení hráči, navíc rozumní. Ale třeba ve firmě hrajeme takové odpočinkové DnD kdy dost hráčů ani nemá čas se systému moc věnovat a je ráda za to, když si můžou vybrat "jen" z classů
Autorská citace #85
9.2.2007 17:31 - Dalcor
Jasně, to máš nepochybně pravdu. Já také nemluvím o jakémsi Quick Playi, ale o kalsickému setkání dlouholeté družinky... Těžko něco podobného budu aplikovat i na OG ;-). Ale v soukromé session, kdybych náhodou hrál si chci udělat postavu na míru.
Autorská citace #86
9.2.2007 21:02 - bigbythewise
Elgard: To zni docela dobre. Ono by i bohate stacilo, pokud by jsi mohl jen vymenit class skill za cross-class. Jednoduche a logicke. Logicke v ramci uz nekolikrat zminovane predstavy, ze co se nestihnes naucit kvuli "casovemu nedostatku" zpusobenemu primarnim zamerenim tveho povolani, to nikdy dokonale neovladnes.
Autorská citace #87
10.2.2007 07:26 - Dalcor
bigby - tak přesně o výměně ccs za cs je clanek o kterem se diskutuje
Autorská citace #88
10.2.2007 20:30 - bigbythewise
Dalcor: Tak to vypada, ze jsem ho asi nedocetl cely. To jen abych nebyl za blba. :)
Autorská citace #89
12.2.2007 10:10 - Elgard
Bigby - Moc se mi nelíbí paušálně povolit výměnu cs za cc, pro herní rovnováhu se mi zdá lepší buď 2 cs za 1 cc, nebo to zohlednit ve hře (postava musí mít důvod, proč je jiná a svět by jí to měl občas dát najevo). Příklad s Handle Animal je jedna věc, ale jsou i skilly, které jsou důležitější. Nehledě na to, že takových Knowledge skillů je de facto neomezeně, to by se vyměňovalo :o)
Autorská citace #90
12.2.2007 10:42 - Dalcor
Elgarde - Hmm a nevyvrátilo by herní blanac naopak vyměnit dva CS za jeden CCS? Jakým zpusobem by podle tebe výměna CS za CCS v podobe 1/1 ohrozilo herni rovnovahu? A neni mimcohodem systemova a herni rovnovaha uplne mimochodni, neboť dulezitější by měl být příběhh? Mimochodem pokdu se nepletu tak o backgroudovém nutnosti zdúvodnění výměny CS za CCS psal Kendermage v samotném článku.
Autorská citace #91
12.2.2007 14:59 - LZJ
Možnost změnit si class/crossclass skilly výměnou jeden za jeden mi přijde velmi korektní, taky mě už napadla. Ale když jsem s tím přišel za naším DMem - chtěl jsem Tumble pro klerika, aby se mohl proplétat bojištěm a rozdávat léčivá kouzla - tak jsem dostal class skill navíc jen tak (tedy za zdůvodnění výcviku) ;-)
Taky mě napadlo (ještě jsem nevyzkoušel), jak na rozpor mezi tím, když má postava čas něco trénovat a kdy leveluje - tedy to hluché místo, kdy postava něco už umí, ale číslo u sklllu tomu neodpovídá. Situace, kdy postavy něco úmyslně a celkem dlouho cvičí, totiž u nás občas nastávají. Pro tyhle případy jsem slíbil spoluhráčům, že jim dovolím rozdělovat si skillpointy napřed. Prostě, když se postava něco naučí, tak jí hráč může zvýšit přiměřeně rank u skillu. A při nejbližším levelování už bude mít k dispozici míň skillpointů.
Autorská citace #92
12.2.2007 15:06 - Dalcor
LZJ> To zní více než dobře...Asi to také zavedu. Líbí se mi to. Trochu to eliminuje ten základní nesmysl CnL sysstémů - tedy levelování na jednou.
Já kdysi přemýšlel o tom udělat ceník featu a ty za xpy kdykoliv kupvoat - podobně jako je tomu u Cadwallonu, kde kupuješ skilly a dovednosti a až jich máš odpovídající množství zvedne se ti Povolání (Trade) a tedy Potencionál (lvl) o jedna...
Jednže tady by to byla spousta práce a já jsem líný
Autorská citace #93
12.2.2007 15:07 - Alnag
Tím se dostáváme k tomu, co to vůbec je to "levelování". Kdy hrdina postupuje na další úroveň a proč vlastně. Co je to za mystický proces, kdy náhle nabobtnají svaly, plíce rozšíří svůj objem, povyroste mozek...
Autorská citace #94
12.2.2007 15:20 - Elgard
Dalcor - mea culpa, měl jsem to rozvést. Jak jsem psal, je to opatření proti vyzobávání třešinek, za což třeba zrovna klerikův Tumble považuju (bez urážky :o) Je důležité, jaké skilly se navzájem mění - třeba Craft nebo profession nepovažuju za stejně hodnotné skilly jako třeba zmíněný Tumble. Jako vždy je nejlepší řešení nechat to na zdravém rozumu DM, ale v rámci systémového řešení by asi bylo lepší jednotlivé skilly obodovat - ale ta bodová hodnota by nejspíš vzbuzovala dost emocí...
Autorská citace #95
12.2.2007 15:55 - Vannax
RE Alnag: Tzv. Levelování je podle mně mystický proces, na který se hráči těší, protože očekávají zlepšení některých schopností svých postav. Přestup na vyšší úroveň je jednorázovým herním vyjádřením průběžného zlepšování postavy a nabírání zkušeností.
Mně osobně vůbec nevadí ten systém, že po nabytí určitého počtu bodů postava získá další level a tím i lepší schopnosti. Naopak, díky tomu není potřeba neustále přepočítávat XP a sledovat změny v deníku postavy. Já ani mí hráči na těchhle detailech příliš nebazírujeme.
(Ale chápu, že Dalcorovi a spoustě jiných DM takovýhle systém přestupu na další úroveň vyhovovat nemusí.)
Autorská citace #96
12.2.2007 16:08 - Elgard
Vannax - on ten systém levelování ani většinou špatný není, ale představ si (už to tu někdo psal), že jsi např. kouzelník a několik úrovní se plahočíš v džungli plné hadů, hmyzu a jiného svinstva, kde OPRAVDU není šance přestoupit..
Autorská citace #97
12.2.2007 16:12 - Vannax
To by musela být sakra rozsáhlá džungle, abych se v ní plahočil několik úrovní :) Ale představit si to umím.
Autorská citace #98
12.2.2007 16:13 - Alnag
Elgard: A proč by v džungli nebyla šance přestoupit. Myslím si, že klidně můžeme předpokládat, že v DnD světech funguje nějaká "magie" na takové té primitivní představě, že když sníte srdce nepřítele, tak do vás přejde jeho síla. Zde teda v trochu širším a ne tak doslovném přepisu překonaných překážek.
Já jsem postavy nechával levelovat v momentě, kdy překročili XP hranici a na nějaké výcviky a podobné komplikace jsem nikdy netrpěl.
Autorská citace #99
12.2.2007 16:14 - Dalcor
Vannax - Mě osobně také nevadí, jen se vždycky pozastavuji nad logikou věci. Ale prostě raději budu hrát CnL s jeho mystickým zlepšováním se než class skill. Snad s vyjímkou mé současné lásky Demon the Fallen ;).
Elgard - mě přijde že jsi v tom trochu paranoidní a hledáš za tím power gaming. (Prosím nebrat ve zlém ;-) ) Ale je to i otázk stylu hry - když budu hrát RPG z akademického prostředí, nebude třeba Knowledge, nebo Craft Alchemy důležitější než Tumble? Osobně bych řekl že považování některých skillů ve hře za zásadnější je spíše otázkou stylu hraní než pravidlového nedostatku ve smyslu "nevyrovnovanosti využití dovedností". Podívejme se na toho klerika. Řekněme že zanedbává hodiny Sféroznalství a místo toho chodí cvičit se spolužáky Capoeiru. V životě nerozpozná Pit Fienda od Impa, ale zase mu bude umět uhnout když si špatně přečte jméno démona...Ano přiznávám že Tumble ti rpavděpodobně zachrání p...del vícekrát než třeba Perform: Cook. Ovšem v tomto bych se spíše než zdravým rozumem řídil konceptem postavy. V okamžiku dky hráči něco zakážu tak se dostáváme, jak říká LAnag, do dob kdy Vypravěč byl schován za Pýdžejovským stínítkem a akorát rozkazoval, místo toho aby spolupracoval s hraci. Omlouvam se za odbočku, ale jsem zastáncem toho spíše hráčům vyjít vstříc, než jim něco zakazovat. Ovšem to z tvého příspěvku je vidět také - jen jsi dle mého skromného úsudku více zaměřen na pravidal než já. Ovšem - každý má svůj přístup, že a rozhodně nikdo nemůže říct že ten jeho je správný ;)
12.2.2007 16:19 - Jerson
Nejhorší se levelování v dungeonu, zvlášť ve chvíli, kdy máte sestoupit do nižšího patra ... tedy levelu :-) (což mi připomíná, jestli nemáte někdo Ooder of the Stick stažené)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0037760734558105 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 34 >
ČAS 0.22634291648865 secREMOTE_IP: 3.239.236.140