Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
Autorská citace #61
9.2.2007 14:19 - Alnag
Elgard - souhlas a ještě k tomu feat, který přidává na skillpointy a už by to bylo OK.
Autorská citace #62
9.2.2007 14:19 - Elgard
Powergaming žádná pravidla nevyřeší a ani by neměla, jen to odnesou všichni, kdo se chovají slušně. Tohle by mělo zůstat jako jeden z úkolů DM, aby nad powergamingem bděl a zlobivému hráči sdělil, že onanovat se dá i jinde...
Autorská citace #63
9.2.2007 14:21 - Elgard
Alnag: až se divím, že v té záplavě nových a lepších featů všude kam se podíváš se to nikde neobjevilo. Asi by to mohlo narušit featy, které skilly zvedají, ale to by se jistě dalo nějak ošetřit
Autorská citace #64
9.2.2007 14:35 - Alnag
Jinak powergaming IMO není třeba omezovat (příliš), jestliže s ním dokážete ve prospěch hry pracovat (což je samozřejmě složité, ale nikoliv nemožné).
Elgard: No ono se nedá vyloučit, že ten feat někde existuje, ale zatím nebyl spatřen. :-) Nicméně ty přidávací featy by to IMO neohrozilo, zvlášť když by to bylo patřičně slabé (1 bod za v budoucnu získanou úrovně, lze vzít vícekrát). Ve výsledku by to znamenalo, že se třeba někdo honí za dovednostmi (i cross-class) a kašle na odbornosti, které potřebuje pro své povolání... bojové, magické atd.
Autorská citace #65
9.2.2007 14:42 - Elgard
Alnag - já právě myslel, že za např. 3 nebo 4 úrovně je ten nový feat nastejno se Skill Focusem nebo featem typu Alertness a pak je tom s dalími úrovněmi lépe. Ale /hypoteticky/ by se to dalo zdůvodnit tím, že bonus ze Skill Focusu máš hned a je nad rámec povolené hranice bodů v jednom skillu, takže by ten nový feat herní mechaniku asi vážně nenarušil. Teď už tomu jen dát nějaký marketingově lákavý název a je to :o)
Autorská citace #66
9.2.2007 14:49 - Rytíř
No, taková odbornost samozřejmě dávno existuje. :) Akorát si nevzpomenu, kde sem jí viděl. Dávala postavě tuším 5 bodů, který mohla dát kamkoli, ale podle platných pravidel (takže nepřerůst maximum, dva body za 1 stupeň u CC dovedností a tak).
Autorská citace #67
9.2.2007 14:56 - Alnag
Elgard: Rozumím, ale ono čekat pět úrovní, než se ti to takříkajíc začne "vyplácet" a navíc stejně je to jen do limitu mi přijde docela slabounké. Rytíř... no jo 5 bodů ihned je jedna věc. Trvalý bodový růst druhá.
Autorská citace #68
9.2.2007 15:15 - Dalcor
Víte co mě vždy zajímalo. jak to že klerik který by měl v rámci simulace prostředí váíceméně vzděláním postaven čarodějovi má tak málo skill ponitů...
Autorská citace #69
9.2.2007 15:24 - wraiths
Dalcor: protoze si dalsi pak musi vymodlit..:-)) tak to jsme chtel slyset s tim Shevarashem...;-)
Autorská citace #70
9.2.2007 15:27 - Alnag
Dalcor: Však kněz i čaroděj snad mají skillpointů stejně. Nebo už jsem senilní a pletu se? Tak či tak, kněží byly vždycky vypráskaná sorta zlodějů a vydřiduchů, takže pár úrovní roguea to spraví... :-)
Autorská citace #71
9.2.2007 15:32 - unknown
Stejně skillpointů v základu mají, ale počítá se tam INT a tou klerik často moc neoplývá :o))
Autorská citace #72
9.2.2007 15:35 - Alnag
To je ale jak jistě chápete problém hráče toho klerika, že má jeho postava případně malou inteligenci. Když chci hrát správně znalého kněze, tak mu dám sakra vysokou inteligenci a moudrost. Jo, že to každý tlačí do odolnosti, síly a kdoví čeho ještě... to je ale potom jenom jeho problém... nikoliv problém simulace systému.
Autorská citace #73
9.2.2007 15:46 - Dalcor
Fakt maj stejně?
Alnagu, dokud bude tvobra charakterů tak omezená jako v DnD tak ano - je to problém hráče. IMHO proč by knězovi skillpointy nemohli vycházet z Moudrosti? Bohužel mi oddělení INT a WIS vadí - IMHO je to dost často spojené. Podle mě by neměl být rozdíl těchto vlastností více jak 2 - jdou často ruku v ruce.
A pokud mi dáte příklad MAtfyzáka tak řeknu že nemáte pravdu. I když je nepoužitelnej pro život rozhodně není nemoudrej.
Autorská citace #74
9.2.2007 15:53 - Elgard
Dalcor: ono je to dost o tom, jak ten příklad s matfyzákem postavíš :o) Jistě, všichni matfyzáci nemoudří nejsou, takže si nějakého takového můžeš vybrat :o) Postavíš-li to tak, jak to popisuje PHB, tj. že wisdom je intuice, tak ta je opravdu na inteligenci dost nezávislá. Samozřejmě tady na to téma můžeme vést nikam nevedoucí učené debaty :o)
Autorská citace #75
9.2.2007 16:10 - Alnag
To ti Dalcore nikdo nebere, že je na sobě INT a WIS třeba závislá. Ale přesto trvám na tom, že je to jen a pouze problém hráče. Prostě máš-li jako hráč dojem, že je na sobě třeba INT a WIS závislá a neměla by se lišit o víc jak 2, tak si to tak zařiď ne? V čem je hergot problém?
Autorská citace #76
9.2.2007 16:12 - Dalcor
Moment intuici od inteligence neoddělíš. Tedy ne úplně. Dále - proč by měl být počet skillů závislý na inteligenci - inteligence je schopnost učit se, resp vstřebávat inforamce. Ne, to co se reálně naučíš, polovička skillů je však závislá na něčem zcela jiném. Jak ti může inteligence reálně pomoci naučit se chodit po laně? Mám prostě pocit že Moudrost a Int by měla mít vliv na schopnsot učit se dovednosti. V PHB píšou že WIS je síla vůle, intuice, ale také a to IMHO především vnímání! Tojsi nějak opoměl
Autorská citace #77
9.2.2007 16:29 - Elgard
Dalcor - jasně, opomněl, protože mi to přišlo spíše jako argument pro to, co jsem psal já - vnímání nemá s inteligencí moc co dělat. Btw. předepsat hráčům, že INt a WIS od sebe nesmí být víc o 2 mi přijde jako šikana, protože tam chudáci ty body (nebo hody) prostě musí vrazit. To už je mnohem lepší ty atributy sloučit do jednoho. Chápu, že aby někdo šplhal po stromech, nemusí být inteligent, ale spíš to vidím tak, že čím větší je tvá inteligence, tím větší objem dovedností se zvládneš zaráz naučit, to nemá s moudrostí co dělat
Autorská citace #78
9.2.2007 16:32 - Elgard
K oddělení inteligence a intuice - imho oddělíš, jako příklad uvedu zvířata. Ale to už tady zavání spamem, nechci ostatni trápit, ale můžem to probrat v mailu (jkypr@eu.raven.cz)
Autorská citace #79
9.2.2007 16:41 - Alnag
S inteligencí je to vůbec těžké pořízení... v širším smyslu by tam s přehledem spadla nejen wisdom, ale i charisma (jako taková sociální inteligence), takže se obávám, že zodpovědně říct - toto je inteligence a toto již není inteligence asi moc dobře nelze.
Jinak jsem to nemyslel tak, že by Vypravěč hráčům předepsal, jak mají být od sebe vzdáleny INT a WIS, ale spíš, že uvědomělý hráč (např. Dalcor coby hráč) by usoudil, že chce hrát postavu maximálně věrnou a tak by si vlastnosti rozdělil tak, aby to odpovídalo věci (dle jeho nejlepšího soudu).
BTW: Alespoň vidíte, jak těžké to herní vývojáři mají. Řekněte mi, jak by to udělali, aby se zavděčili alespoň všem účastníkům téhle diskuse, nemluvě o tom, když se třeba chtějí zavděčit nějakým těm 5 milionům hráčů D&D.
Autorská citace #80
9.2.2007 16:47 - Elgard
Alnag - a toto je moudrost :o) Btw: aby nám v honbě za logikou neutekla zábava
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0036370754241943 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 34 >
ČAS 0.17520713806152 secREMOTE_IP: 3.239.236.140