Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
Autorská citace #1
6.2.2007 12:12 - Jerson
Dalcore, tak mi přijde, že Class&Level systémy tímto definitivně padají ve prospěch systémů dovednostních :-)
Autorská citace #2
6.2.2007 12:21 - Dalcor
Jersone a teď mi řekni - CnL z tohoto příspěvku pravděpodobně hodnotíš jako shit. A jinak ne nemáš pravdu. Jenom to urpavuje větší možnost volby místo pevně stanoveného Class/Cross Class skills. Podobně jako třeba True20
Autorská citace #3
6.2.2007 12:56 - Alnag
Jersone - nerad tě zklamu, ale právě CnL je zárukou toho, že D&D zůstane ještě dlouho nejhranější RPG hrou. Prostě ten "level up" je velmi mocným tahákem na který hodně lidí slyší i kdyby nevím co. Spolu s jistou mírou skillovatelnosti D&D je to IMO docela smrtící kombinace. Proto taky d20 systém v době svého nástupu dost nekompromisně pohřbil konkurenci.
Hodně lidí si myslí, že DnD má prostě trademark. To jistě hraje roli, ale podívejte se na to realisticky. IBM bylo taky dřív synonymum pro počítač a kde je dneska. Značka, za kterou nic není třicet let nevydrží. DnD je jedna z mála her postavená na rozsáhlých výzkumech hráčů a jejich preferencí a ať se nám to líbí nebo ne, je to prostě ukázka toho jak dát mainstreamu co největší lízátko!
Autorská citace #4
6.2.2007 13:35 - thief
Alnag má pravdu. Když lidem vezmeš levelování, hodně jich ztratí motivaci. A d20 systém je asi to nejlepší co se zatím mohlo objevit. Proto je mi líto, že nejsem o pár let mladší a neseženu snáz větší množství hráčů. Každej by udělal pár levelů a myslím, že to dost z nich chytne. Vždycky se můžou těšit na to co jim umožní další level.
Autorská citace #5
6.2.2007 14:03 - Alnag
Monte Cook o tom napsal tuhle docela dobrý sloupek... (výjimečně se mu taky něco povedlo) akorát ho teď nemůžu najít. Sakra, že jsem si to nebookmarkoval.
Autorská citace #6
6.2.2007 15:41 - Jerson
Mě nejde ani tak o to prohlásit, že C&L systémy jsou shit, ale že to co se dřív tvářilo jako souboj mezi C&L a dovednostmi se postupem času stírá. A to ve prospěch dovednostních systémů.
Levelování je vidět všude, ani nedoufám, že by někdy padlo. Levely jsou jednoduché poměření sil.
Autorská citace #7
6.2.2007 15:55 - Alnag
No v zásadě máš pravdu v tom, že z širšího hlediska jsou klasické CnL i skillové systémy na jedné lodi. Oproti jiným výraznějším charakteristikám je tahle zdánlivě výrazná odlišnost spíš podružná.
Autorská citace #8
6.2.2007 16:06 - Vannax
C&L je skvělá věc a doufám a myslím si, že jí jen tak něco nevytlačí.
Ještě by to chtělo zavést také levely pro DM. Představte si to - to byste mohli machrovat na šefa až do večera, kdybyste tady vedle nicku měli třeba Jerson (8) a vedle by se ustrašeně krčil nick Alnag s levelem (5). To bysme tu měli hned správný kastovní systém.
Autorská citace #9
6.2.2007 16:32 - Alnag
Ano, ano... levely pro DMy... hlavní tahák D&D 4e. (BTW: Už se zase vynořují spekulace s odkazem na to, že je plánováno málo těch vyloženě "pravidlových" příruček)
Autorská citace #10
6.2.2007 16:33 - Jerson
Každopádně jestli dřív byly proti sobě, tak teď C&L z nutnosti požírá dovednsoti, protože hráči chtějí jednoduchost, ale zase aby si mohli vzít co chtějí oni (tedy to nejsilnější). Co si budeme povídat, že?
Autorská citace #11
6.2.2007 16:49 - Vannax
Jerson: Já bych to tak nezobecňoval. Nemyslím si že všichni hráči si sedli na zadek ze zavedení systému dovedností a už vůbec si nemyslím, že by tenhle systém znamenal pokrok vůči předchozímu klasickému C&L. IMO spíše naopak. Zavedení dovednostního systému byla spíše snaha o řiťolezectví WotC hráčům Diabla a podobných her, kde byl dovednostní systém zaveden, ale pro hru samotnou mi to nepřijde jako zjednodušení, ale zprimitivnění.
Autorská citace #12
6.2.2007 18:01 - Dalcor
Vannax to trefil - vždyť DnD 3,5 na mě ze všeho nejvíce působilo (a působí) jako stolní Diablo II.
Autorská citace #13
6.2.2007 18:07 - Alnag
Ve skutečnosti Stolní Diablo existuje... (založené na d20 systému D&D) tak nejste tak daleko od pravdy... :-)
Autorská citace #14
6.2.2007 22:15 - bigbythewise
Tohle mi taky vzdycky dost vadilo. Ze napriklad Elf Carodej nemuze mit nektere hodne specificke dovednosti (Diplomacy, Handle animal, Climb) na maximu jeste zkousnu, ale treba takovy Spot a Listen jako cross dovednost uz na me pusobi hodne spatne a to ostatne u vsech povolani. Vzhledem k tomu, ze schopnost videt a slyset ma kazdy uz od narozeni, tak by bylo fer i logicke, aby toto mohl rozvinout kazdy bez ohledu na tridu povolani. Ani rasa na zrak a sluch nema vliv! Zaplat panbuh ze existuji featy ktere toto resi.
Autorská citace #15
6.2.2007 23:05 - Alnag
Ahoj Bigby... jj. máš pravdu. Mně to taky vždycky přišlo dost divné... takže s tebou souhlasím.
Autorská citace #16
7.2.2007 09:07 - Vannax
Že by rasa naměla mít vliv na zrak nebo sluch, to je trochu scestný. Že by kouzelník měl mít dovednost Lezení (Climb), to mi přijde taky dost postavený na hlavu (i když neříkám, že je to nemyslitelný). Ale jak se čaroděj dostane k dovednosti Handle animal? Ne ne, tadyto přidělování dovedností pouze podle přání hráče bez ohledu na logiku věci, to je krok vedle. To je právě to zprimitivnění pravidel, o kterým jsem psal o trochu níž. Už jen když si představím jak mladý čaroděj, který má veškeré úsilí věnovat studiu, se přihlásí do kroužku zacházení se zvířaty a půl dne tráví kydáním hnoje ve stáji a drezúrou svého psa aby se vycvičil v Handle animal, navečír opět místo studia magie se věnuje horolezectví aby mohl používat dovednost Climb, pak skutečně nechápu, kdy mu zbývá čas na studium magie. Buďto se věnuje magii a bude z něj čaroděj, nebo se věnuje tréninkem dovednostní určených spíše pro jiné třídy postav a pak bude rád, když vykouzlí pouťovou růži.
Autorská citace #17
7.2.2007 10:10 - Rytíř
Vannax: do jistý míry máš pravdu, každej kdo studuje nějaký obor, ovládá (v lepší či horší míře) stejný soubor dovedností, to je pravda. Jenže problém je v tom, a to se nelíbí ani mě, že tak jak to bylo dřív byli všichni takoví "studenti" úplně stejný, nikdo nemohl mít zvl. koníčka a vynikat v něm. Co že je jednak hloupost a jednak škoda z herního hlediska...
Je pravda, že když se dá příliš velká volnost, tak jsou výsledkem zase dost bizarní (když nechci použít silnější výraz) postavy.. Ale tak to je vždycky něco za něco :(
Autorská citace #18
7.2.2007 10:24 - wraiths
Vannax : naprosto s tebou souhlasim. bigbythewise : a k cemu je kouzelnikovi ,ze umi zasachet se zviraty? nebo ze po skalach leze jak kamzik..? ma prece carovat( s tim si taky vybira hrac tu postavu). to pak system povolani ztraci smysl... kazdej bude brouk pytlik,bude umet vsechno a noc. ja treba jsem pro ty cross dovednosti. jinak neni problem si udelat Elfa s velkejma usima a trpaslika s velkejma vocima kdyz chces aby meli rasy lepsi zrak, sluch a pod.
Autorská citace #19
7.2.2007 10:25 - Vannax
Rytíř: Není pravda, že to dřív nebylo možné. V ADnD existuje i systém sekundárních dovedností právě pro případ, který zmiňuješ. To, že ho málokdo využívá, to už je věc druhá.
Autorská citace #20
7.2.2007 10:32 - Alnag
Záleží na úhlu pohledu... jde o to, že do volnějších pravidel se snáze převádějí již hotové (např. literární) postavy.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0041179656982422 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 34 >
ČAS 0.15977191925049 secREMOTE_IP: 3.239.236.140