Rytíři ze Solamnie

Obsah článku:

Rytíři růže

Volonimannh Kharus-Hay uth Ras degh Lor A-Lann Draco Paladine
Nejušlechtilejší řád růže a božského otce Draco Paladina

Jak se stát rytířem Růže

Když rytíř Meče dokončí svůj počáteční výcvik (má dostatek zkušeností, aby postoupil nadruhou úroveň Rytíře meče), může si vybrat zda zůstane mezi rytíři Meče, nebo se bude snažit vstoupit do řádu Růže. Žadatel musí předstoupit před radu rytířů Růže, které předsedá vysoko postavený (minimálně Pán růží) rytíř Růže.
Pokud chce prosebník skutečně vstoupit do řádu, je předvolán před radu rytířů. Které předsedá Nejvyšší soudce. Před touto radou musí rytíř přednést historii svého rodu a prokázat se rodokmenem, stejně jako musí představit skutky cti. Poté se rada odebere do soukromí, kde posoudí zda přijmout, nebo odmítnout uchazeče.
Před Pohromou, pouze rytíři Koruny, kteří se mohli prokázat spojením s královským rodem, byli přijímáni mezi rytíř Růže. Učenci tvrdí, že toto pravidlo se zavedlo dlouhou dobu po smrti Vinase Solamnuse. Nyní v době po Pohromách se toto pravidlo už neužívá z mnoha důvodů. První Pohroma totiž zničila záznamy a krev se příliš rozmělnila svazky a sňatky mezi šlechtou a prostým lidem. Navíc odvaha a čest jsou nyní pro rytířstvo daleko více důležité než královský rodokmen.
Kandidátu, který projde těmito zkouškami je přidělen úkol, aby prokázal loajalitu řádu a jeho způsobům. Úkol musí obsahovat třicetidenní a pětset mil dlouhou cestu, obnovu něčeho, co bylo kdysi ztraceno. Dále pak porážka mocnějšího zlého protivníka, jeden test vědomostí, tři testy etikety a chování a nakonec pak tři testy soucitu. Splnění tohoto zadání musí být dosvědčeno a zaznamenáno. Kandidát který se vrátí před radu a vypoví svůj příběh je souzen radou řádu Růže. Pokud jsou všechny podmínky splněny, osoba se stane rytířem Růže.

Předpoklady:

Přesvědčení: zákonné dobro.
Zvláštní: Ukončení noviciátu v řádu Meče
Dovednosti: Znalost (heraldika a šlechta) 4, Znalost (náboženství) 4, Jezdectví 4
Odbornosti: Nezdolnost, Vytrvalost, Boj v sedle
Vlastnosti: Síla 14, Odolnost 14, Moudrost 12, Inteligence 12, Charisma 14

Herní pravidla

Rytíři Růže mají následující herní statistiky
Vitalita: k10.
Dovednosti povolání
Dovednosti povolání Rytíře Růže (a základní vlastnost každé dovednosti) jsou Diplomacie (Cha), Jezdectví (Obr), Léčení (Mdr), Odhalení úmyslu (Mdr), Profese (Mdr), Řemeslo (Int), Soustředění (Odl), Vyslýchaní (Cha), Zacházení se zvířaty (Cha), Znalost (heraldika a šlechta) (Int) a Znalost (náboženství) (Int).
Body dovedností na každé další úrovni: 2 + oprava Int.

Schopnosti povolání

Vše níže uvedené jsou schopnosti povolání Rytíře Růže
Zacházení se zbraní a zbrojí: Rytíř Růže umí ovládat všechny jednoduché i válečné zbraně, všechny zbroje (lehkou, střední i těžkou) a štíty (vyjma pavézy).
Božské zdraví (zvl): Na 3. úrovni získá Rytíř Růže imunitu vůči všem nemocem, včetně nadpřirozených a magických nemocí.
Odvracení nemrtvých (nad): Poté, co Rytíř Růže dosáhne 4. úroveň, získá nadpřirozenou schopnost odvracet nemrtvé. Tuto schopnost může použít tolikrát denně, kolik je 3 + jeho oprava za Charisma. Odvrací jako kněz s úrovní o tři nižší.
Drakobijce: Na 9. úrovni dostává Rytíř Růže v opatrování menší Dračí kopí (lesser Dragonlance, DLCS str. 115) . Rytíř Růže také automaticky získává odbornost Zacházení s exotickou zbraní: Dračí kopí. Rytíř růže umí ovládat všechny druhy Dračích kopí.
Povzbuzení (zvl): Rytíř růže dokáže svým výkřikem povzbudit spojence do vzdálenosti 60 stop. Ti získávají +1 bonus za morálku k jejich příštímu hodu na útok a jejich rychlost je zvýšena o 5 stop na jejich další akci. Povzbuzení je schopnost ovlivňující mysl, který může být užita jen třikrát denně. Má vliv pouze na spojence, kteří mohu Rytíře Růže slyšet.
Inspiruj odvahu (zvl): NA 2. úrovni může Rytíř růže pozvednout morálku svých spojenců a sebe a to dvakrát denně. Spojenci pak hůře podléhají strachu a lépe bojují. Účinek se omezuje jen na ty, kteří rytíře slyší a trvá po dobu Rytířovi řeči a následujících 5 kol. Během své řeči může rytíř bojovat, ale nemůže využívat žádnou činnost k jejímž spuštění je třeba slov (aktivování svitků či hůlek například). Schopnost zlepší záchranný hod proti očarování a dále útok a způsobované poškození zbraní o 2. Jedná se o bonus za morálku. Na 6. a 10. úrovni se bonus zlepšuje o jednu a schopnost ze použít o jedenkrát denně více.
Vůdcovství: Na 2. úrovni získává rytíř bonusovou odbornost Vůdcovství
Vůdcovský bonus: Na 3, úrovni získává Rytíř Růže bonus +1 ke své hodnotě vůdcovství. Tento bonus se o jedno zvětšuje na 7. a 11. úrovni. Tento bonus se sčítá s dalšími bonusy k Vůdcovství.
Paladinovo posvěcení (nad), Kouzla: Počínaje 1.. úrovní Rytíř Růže získává schopnost sesílat menší počet duchovních kouzel, která si vybírá ze seznamu kouzel Paladina a z domén Kiri Jolitha (tj. Rytíř Růže si může vybírat svá kouzla z kněžských domén Zákon, Dobro, Ušlechtilost, Ochrana a Slunce . (Doména ušlechtilost je z příručky Holy Orders of the Stars d20 SVP4402.) Rytíř Růže si musí kouzla vybírat a připravovat s předstihem.
Aby si mohl připravit nebo seslat kouzlo, Rytíř Růže musí mít Moudrost alespoň 10 + úroveň kouzla. Třída obtížnosti hodů na záchranu před kouzly Rytíře Růže je 10 + úroveň kouzla + oprava za Moudrost Rytíře Růže.
Podobně jako ostatní sesilatelé, i Rytíř Růže může seslat jen určité množství kouzel jedné úrovně. Narozdíl od ostatních je jeho limit rozložen do doby jednoho týdne, místo jednoho dne. Jeho týdenní příděl kouzel je uveden v tabulce. Navíc získává bonusová kouzla na týden, pokud má vysokou Moudrost. Když tabulka říká, že má získat 0 kouzel nějaké úrovně, pak má pouze bonusová kouzla dané úrovně, které získal na základě své Moudrosti. Rytíř Růže nemá narozdíl od kněze přístup k propůjčeným mocím a ani nemá navíc doménová kouzla tak jako právě kněz.
Rytíř Růže si připravuje a sesílá kouzla stejným způsobem jako kněz, nemůže se ale vzdát připraveného kouzla a spontánně místo něho seslat hojivé kouzlo. Rytíř Růže si může připravit a seslat každé kouzlo, které je uvedeno na seznamu kouzel, pokud dokáže seslat kouzlo dané úrovně obtížnosti. Jaká kouzla si připraví si vybírá během svého Svatého dne. Úroveň sesílatele je rovna úrovni Rytíře Růže.
Rytíř Růže je dále imuní proti strachu.
Inspiruj velikost (zvl): Na 4. úrovni může Rytíř růže dvakrát denně inspirovat jednoho dobrovolného spojence do vzdálenosti 30 stop k velkým činům, zlepšujíc jeho bojové dovednosti. Za každé další 3. úrovně může Rytíř růže inspirovat dalšího spojence. Každé použití schopnosti Inspiruj velikost snižuje denní možnost využití schopnosti Inspiruj odvahu o jedno. Účinek se omezuje jen na toho, kdo rytíře slyší a trvá po dobu Rytířovi řeči a následujících 5 kol. Během své řeči může rytíř bojovat, ale nemůže využívat žádnou činnost k jejímž spuštění je třeba slov (aktivování svitků či hůlek například). Inspirovaná osoba získává dočasných d10+ oprava Odolnosti životnosti a +2 způsobilý bonus na útok, +1 způsobilý bonus na záchranný hod na výdrž. Bonusová životaschopnost se aplikuje jako reálná životaschopnost při poměřování efektů kouzel jako je Spánek apod. Rytíř může inspirovat sám sebe. Inspiruj velikost je schopnost ovlivňující mysl.
Moudrost Instrukce (nad): Na 5. úrovni je Rytíř tak vzdělán v Instrukci, že v ní může najít poučení a vedení. Dvakrát denně může Rytíř růže použít dovednost Znalost (heraldika a šlechta) s TO 14 (nebo přímo Znalost (Instrukce) pokud je při hře použita). Úspěch potom dává rytíři znalosti jako kněžské kouzlo Předvídání. Výsledek je podán jako historická anekdota, přísloví, či jedno z přikázání Instrukce. Do poslední kapky krve zvl: Na 8. úrovni může rytíř inspirovat vojáky k hrdinskému činu. Všichni spojenci do vzdálenosti 10 stop od rytíře získávají dočasných 2d10 životů. Tato schopnost ovlivňuje počet stvoření roven rytířově úrovni + oprava Charisma a trvá stejně tak dlouho.
Květina rytířstva (nad): Na 12. úrovni se rytíř stává ztělesněním všeho co Rytíři ze Solamnie představují: čestnost, moudrost a spravedlnost. Rytíř je kompletně immuní proti efektům nutkání (compulsion) s vyjímkou benefitních kouzel jako je Podpora. Navíc jednou denně může rytíř využít svoji moudrost a znalost Instrukce podobně jako by využil kouzlo Předtucha a to na dobu trvání 100 minut. Rytíř může Předtuchy využít pouze ve vztahu ke své osobě, ne k nikomu jinému. Dokud je schopnost aktivní, rytíř nemůže být překvapený, zaskočený, získává jasnozřivý bonus +2 k TZ a k záchrannému hodnu na Reflexy.

Tabulka: Rytíř růže

Úrov. Hodnost ZUB Výd. Ref. Vůle Schopnosti povolání
1. Novic růží +1 +2 +0 +2 Paladinovo posvěcení
2. Rytíř slz +2 +3 +0 +3 Povzbuzení, Inspiruj odvahu 2, Vůdcovství
3. Rytíř mysli +3 +3 +1 +3 Vůdcovský bonus +1, Božské zdraví
4. Rytíř srdce +4 +4 +1 +4 Inspiruj velikost , Odvracení nemrtvých
5. Rytíř růží +5 +4 +1 +4 Moudrost Instrukce
6. Ochránce růží +6/+1 +5 +2 +5 Inspiruj odvahu 3
7. Mistr růží +7/+2 +5 +2 +5 Vůdcovský bonus +2
8. Arcirytíř +8/+3 +6 +2 +6 Do poslední kapky krve
9. Pán růží +9/+4 +6 +3 +6 Drakobijce
10. Mistr soudce +10/+5 +7 +3 +7 Inspiruj odvahu 4
11. Pán soudců +11/+6/+1 +7 +3 +7 Vůdcovský bonus +3
12. Nejvyšší soudce +12/+7/+2 +8 +4 +8 Květina rytířstva,

Tabulka: Kouzla rytíře meče

Úroveň Kouzla na týden
... 1. úroveň 2. úroveň 3. úroveň 4. úroveň
1. 0 - - -
2. 1 - - -
3. 1 - - -
4. 2 0 - -
5. 2 1 - -
6. 3 2 0 -
7. 3 2 1 -
8. 3 3 2 -
9. 3 3 2 0
10. 3 3 3 1
11. 3 3 3 2
12. 3 3 3 3
< Rytíři růže >
Rytíři meče
Ke stažení ve formě slušivého PDF: sol_knight.pdf; 881kB.
Napsal Dalcor 15.02.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 3 příspěvky.
ČAS 0.12274503707886 secREMOTE_IP: 18.191.74.239