Rytíři ze Solamnie

Obsah článku:

Rytíři meče

Paranannh Kharus-Hay uth Pax-um degh Ar-an Kiri-Jolith
Nejsvětější rytířský řád meče a mocného a božského Kiri-Jolitha
Kdykoliv po ukončení služby jako Novic Koruny (tedy získání dostatku XPS k dosažení 3. úrovně Rytíře Koruny), může rytíř zůstat v řádu Koruny, nebo může vstoupit mezi rytíře Meče. Ti, kdož chtějí později vstoupit do řádu Růže musí nejprve projít novicovstvím v řádu Meče. Přestupující rytíř musí mýt mezi rytíři řádu Meče mentora, který mu představí Instrukci řádu Meče a zadá mu úkol Cti. Úkol musí být svědecky doložený hrdinský skutek, který představí rytířovu čest a dobrotu. Úkol musí zahrnovat třicetidenní a pět set mil dlouhou pouť, nález něčeho, co bylo v ztraceno, boj se zlým a stejně schopným (stejné ECL) protivníkem, tři testy vědomostí, jeden test šlechetnosti a jeden test soucitu. Po splnění úkolu Cti předstoupí rytíř před Rytířskou radu a podá zprávu o svém úkolu. Jestliže předsedající Nejvyšší kněz shledá příběh přijatelným, přijme Sliby kandidáta. Pokud není Nejvyšší kněz přítomen, může jiný vysoce postavený rytíř (nejméně ale Pán mečů) předsedat radě. Jinak je záležitost předložena k projednání, až bude moci zasednout rada v souladu s Instrukcí.
Rytíř Meče ctí Pravé bohy a učí se Klerické disciplíny. Skrze tyto cviky obdrží Rytíř meče schopnosti magické léčby, prozíravosti a proroctví. Rytíři Meče získávají svá kněžská kouzla strávením jednoho dne postěním a motlitbou. Když rytíř vstoupí do řádu vybere si jeden Svatý den určený k pobožnostem a meditováním. Během těchto pobožností rytíř požádá svého boha o tyto kněžské síly na jeden týden. Jako u klerika tyto kouzla zůstávají s rytířem dokud je nevyužije. Jakmile je užije, může rytíř kouzla získávat až v tento svatý den. Během svatého dne nesmí rytíř bojovat, konat činnost vedoucí k zisku, s nikým nesmí hrubě mluvit. Rytíř v tento den nesmí cestovat jinak než v tichosti a musí strávit alespoň tři hodiny v osamění a meditacích. Instrukce prohlašuje, že žádná stvůra nenapadne rytíře Meče v tento Svatý den, pokud dodržuje přikázání tohoto dne. Naopak rytíř, který porušil přikázání nějakým činem se může obávat vícenásobného střetu se zlem, dokud se rytíř nevykoupí službou pro svého boha.

Předpoklady

Přesvědčení: zákonné dobro.
Zvláštní: Ukončení noviciátu v řádu Koruny
Dovednosti: Znalost (heraldika a šlechta) 2, Znalost (náboženství) 2, Jezdectví 2
Odbornosti: Nezdolnost, Vytrvalost
Vlastnosti: Síla 12, Odolnost 12, Moudrost 12, Inteligence 10, Charisma 14

Herní pravidla

Rytíři Meče mají následující herní statistiky
Vitalita: k10.
Dovednosti povolání
Dovednosti povolání Rytíře Meče (a základní vlastnost každé dovednosti) jsou Diplomacie (Cha), Jezdectví (Obr), Léčení (Mdr), Odhalení úmyslu (Mdr), Profese (Mdr), Řemeslo (Int), Soustředění (Odl), Vyslýchaní (Cha), Zacházení se zvířaty (Cha), Znalost (heraldika a šlechta) (Int) a Znalost (náboženství) (Int).
Body dovedností na každé další úrovni: 2 + oprava Int.

Schopnosti povolání

Vše níže uvedené jsou schopnosti povolání Rytíře meče Zacházení se zbraní a zbrojí: Rytíř Meče umí ovládat všechny jednoduché i válečné zbraně, všechny zbroje (lehkou, střední i těžkou) a štíty (vyjma pavézy).
Aura dobra (zvl): Moc aury dobra (viz kouzlo najdi dobro) je rovna jeho úrovni povolání Rytíř Meče.
Najdi zlo (kou): Rytíř Meče dokáže pouhým přáním kdykoli najít zlo, jako kouzlem.
Smeť zlo (nad): Jednou denně se Rytíř Meče může pokusit zničit zlo jedním normálním útokem nablízko. Ke svému hodu na útok si přičte bonus za své Charisma (má-li nějaký) a zraní navíc za 1 život za každou svou úroveň Rytíř Meče. Jestliže se Rytíř Meče omylem pokusí smést tvora, jenž není zlý, smetení nemá žádný efekt, ale svou možnost smést zlo tento den použil.
Přízeň bohů (nad): Od 2. úrovně si Rytíř Meče ke všem svým hodům na záchranu přičítá bonus, který je roven bonusu za Charisma (má-li nějaký).
Léčení rukou (nad): Počínaje 2. úrovní dokáže Rytíř Meče s Charisma 12 a větším léčit rány (své vlastní nebo i cizí) pouhým dotykem. Každý den tak může vyléčit celkem tolik životů, kolik je jeho úroveň Rytíře Meče × bonus za Charisma. Rytíř Meče se může rozhodnout rozdělit své léčení mezi několik příjemců a nemusí je všechno použít najednou. Léčení rukou vyžaduje standardní akci. Rytíř Meče též může využít část nebo všechnu tuto svou léčebnou sílu k poranění nemrtvých tvorů. Použití léčení rukou tímto způsobem vyžaduje úspěšný útok dotykem nablízko a neprovokuje k příležitostnému útoku. Rytíř Meče rozhoduje, kolik síly použije na poranění, až poté, co se tvora úspěšně dotkne.
Aura odvahy (nad): Počínaje 3. úrovní je Rytíř Meče imunní vůči strachu (magickému i jinému). Všichni spojenci do 10 stop od něj mají morální bonus +4 ke svým hodům na záchranu na efekty strachu. Tato schopnost účinkuje jen když je Rytíř Meče při vědomí, ne když je v bezvědomí nebo mrtev.
Božské zdraví (zvl): Na 3. úrovni získá Rytíř Meče imunitu vůči všem nemocem, včetně nadpřirozených a magických nemocí.
Odvracení nemrtvých (nad): Poté, co Rytíř Meče dosáhne 4. úroveň, získá nadpřirozenou schopnost odvracet nemrtvé. Tuto schopnost může použít tolikrát denně, kolik je 3 + jeho oprava za Charisma. Odvrací jako kněz s úrovní o tři nižší. Na 4. úrovni a potom na 7. a 10. úrovni může Rytíř Meče smést zlo navíc ještě jednou denně, tak jak to ukazuje tabulka Rytíř Meče.
Kiri Jolitho posvěcení (nad): Kouzla: Počínaje 1.. úrovní Rytíř Meče získává schopnost sesílat menší počet duchovních kouzel, která si vybírá ze seznamu kouzel Paladina a z domén Kiri Jolitha (tj. Rytíř meče si může vybírat svá kouzla z kněžských domén Zákon, Dobro, Síla a Válka. . Rytíř Meče si musí kouzla vybírat a připravovat s předstihem. Aby si mohl připravit nebo seslat kouzlo, Rytíř Meče musí mít Moudrost alespoň 10 + úroveň kouzla. Třída obtížnosti hodů na záchranu před kouzly Rytíře Meče je 10 + úroveň kouzla + oprava za Moudrost Rytíře Meče. Podobně jako ostatní sesilatelé, i Rytíř Meče může seslat jen určité množství kouzel jedné úrovně. Narozdíl od ostatních je jeho limit rozložen do doby jednoho týdne, místo jednoho dne. Jeho týdenní příděl kouzel je uveden v tabulce. Navíc získává bonusová kouzla na týden, pokud má vysokou Moudrost. Když tabulka říká, že má získat 0 kouzel nějaké úrovně, pak má pouze bonusová kouzla dané úrovně, které získal na základě své Moudrosti. Rytíř Meče nemá narozdíl od kněze přístup k propůjčeným mocím a ani nemá navíc doménová kouzla tak jako právě kněz. Rytíř Meče si připravuje a sesílá kouzla stejným způsobem jako kněz, nemůže se ale vzdát připraveného kouzla a spontánně místo něho seslat hojivé kouzlo. Rytíř Meče si může připravit a seslat každé kouzlo, které je uvedeno na seznamu kouzel, pokud dokáže seslat kouzlo dané úrovně obtížnosti. Jaká kouzla si připraví si vybírá během svého Svatého dne. Úroveň sesílatele je rovna úrovni Rytíře meče.
Rytířův oř (kou): Po dosažení 4. úrovně získává Rytíř Meče služby neobyčejně inteligentního, silného a věrného oře, který mu pomáhá v jeho boji proti zlu (viz níže). Tento oř je obvykle těžký válečný kůň (pro Středně velké Rytíře Meče) anebo válečný poník (pro Malé Rytíře Meče). Jednou denně, úplnou akcí, si Rytíř Meče může magicky vyvolat svého oře z nebeských říší, kde dlí. Tato schopnost je ekvivalentem kouzla úrovně rovné třetině úrovni povolání Rytíře Meče. Oř se ihned objeví vedle Rytíř Meče a zůstane s ním 2 hodiny za úroveň Rytíř Meče; kdykoli může být poslán zpět volnou akcí. Oř je po každém volání stejný tvor, ačkoli Rytíř Meče může daného oře propustit ze svých služeb. Pokaždé, když je oř vyvolán, objeví se zcela zdráv, bez ohledu na to, jaká zranění předtím obdržel. Oř se rovněž objeví s veškerým vybavením a nákladem, které nesl, když byl naposledy poslán domů. Přivolání oře je efekt vyvolávací (volání).
Když Rytíř Meče oř zemře, ihned zmizí, zanechávaje po sobě veškeré vybavení, které nesl. Rytíř Meče si nemůže přivolat jiného oře třicet dní nebo dokud nezíská úroveň Rytíř Meče, cokoli se uděje dříve, a to i když je oř nějakým způsobem oživen. Po dobu oněch třiceti dní má Rytíř Meče postih -1 na útok a na hody na zranění zbraněmi.
Zbav nemoci (kou): Na 5. úrovni dokáže Rytíř Meče jednou za týden vyvolat stejný efekt jako kouzlo zbav nemoci. Každou další třetí úroveň po 5. (dvakrát týdně na 8., třikrát týdně na 11.) může tuto schopnost použít jednou týdně navíc.
Duch rytířstva (nad): Na 11. úrovni se Rytíře Meče stává žijícím ztělesněním rytířské oddanosti dobrým bohům a principů jejich a jeho přesvědčení. Jakákoliv zbraň kterou rytíř užívá v boji se stává Posvěcenou (pozn. překl. holy) ve vztahu ke snížené zranitelnosti některých zlých bytostí z jiných sfér. Navíc se může jednou denně zahalit do kouzla Svatá aura na dobu 10 kol. Pouze rytíř je obklopen kouzlem, ne jeho spojenci.

Tabulka: Rytíř meče

Úrov. Hodnost ZUB Výd. Ref. Vůle Schopnosti povolání
1. Novic mečů +1 +2 +0 +2 Aura dobra, Najdi zlo, Smeť zlo 1/den, Kiri-Jolithovo posvěcení
2. Rytíř mečů +2 +3 +0 +3 Přízeň bohů, Léčení rukou
3. Rytíř čepelí +3 +3 +1 +3 Aura odvahy, Božské zdraví, Odvracení nemrtvých
4. Kněz rytíř +4 +4 +1 +4 Smeť zlo 2/den, Rytířův oř
5. Opat mečů +5 +4 +1 +4 Zbav nemoci 1/týden
6. Starší mečů +6/+1 +5 +2 +5 -
7. Mistr mečů +7/+2 +5 +2 +5 Smeť zlo 3/den
8. Pán mečů +8/+3 +6 +2 +6 Zbav nemoci 2/týden
9. Mistr kněz +9/+4 +6 +3 +6 -
10. Pán kněží +10/+5 +7 +3 +7 Smeť zlo 4/den
11. Nejvyšší kněz +11/+6/+1 +7 +3 +7 Duch rytířstva, Zbav nemoci 3/týden

Tabulka: Kouzla rytíře meče

Úroveň Kouzla na týden
... 1. úroveň 2. úroveň 3. úroveň 4. úroveň
1. 0 - - -
2. 1 - - -
3. 1 - - -
4. 2 0 - -
5. 2 1 - -
6. 3 2 0 -
7. 3 2 1 -
8. 3 3 2 -
9. 3 3 2 0
10. 3 3 3 1
11. 3 3 3 2
< Rytíři meče >
Rytíři koruny Rytíři růže
Ke stažení ve formě slušivého PDF: sol_knight.pdf; 881kB.
Napsal Dalcor 15.02.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 3 příspěvky.
ČAS 0.12081003189087 secREMOTE_IP: 18.118.193.232