S inteligencí je to vůbec těžké pořízení... v širším smyslu by tam s přehledem spadla nejen wisdom, ale i charisma (jako taková sociální inteligence), takže se obávám, že zodpovědně říct - toto je inteligence a toto již není inteligence asi moc dobře nelze.
Jinak jsem to nemyslel tak, že by Vypravěč hráčům předepsal, jak mají být od sebe vzdáleny INT a WIS, ale spíš, že uvědomělý hráč (např. Dalcor coby hráč) by usoudil, že chce hrát postavu maximálně věrnou a tak by si vlastnosti rozdělil tak, aby to odpovídalo věci (dle jeho nejlepšího soudu).
BTW: Alespoň vidíte, jak těžké to herní vývojáři mají. Řekněte mi, jak by to udělali, aby se zavděčili alespoň všem účastníkům téhle diskuse, nemluvě o tom, když se třeba chtějí zavděčit nějakým těm 5 milionům hráčů D&D.