Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
Autorská citace #21
7.2.2007 10:39 - Dalcor
wraith: to je hodne spatne premysleni. Ja premyslim nad tim proc moje postava nemuze umet zachazet se zviraty jako ranger, kdyz zije ve stejnem prostredi jako ona a hodi se mi to do konceptu postavy. Otazka proc to muze delat mi prijde jako scestna ;)

Bigby: zrovna hear a listen zrovna beru - prumerny clovek neodfiltruje nepotrebne inforamce, lovec cvicici takove dovednsoti je umi, umi se zamerit na ejdnotlive potrebne zvvuky - tak si Spot a Listen vysvetluji.
Autorská citace #22
7.2.2007 11:01 - Rytíř
Vannax: Sekundární dovednosti? Aha... tak to už sem zase zapomněl. :) ok, že to šlo nepochybuju, vždycky např. šlo upravit si pravidla, že. Jen to nebylo nic snadnýho, ten systém nevybízel k variabalitě postav.. přitom zrovna ty dovednosti k tomu dost vybízejí. Je pravda, že ve 3,5e po aplikaci některých nepovinných pravidel člověk přemýšlí, co vlastně ještě z klasického systému povolání zbylo... a jestli by nestačily jen ty dovednosti. :)
Autorská citace #23
7.2.2007 11:06 - Vannax
Rytíř: a vvvvvotomtoje.
Autorská citace #24
7.2.2007 11:31 - Dalcor
Vannax - Rytíř: Navíc Player's Option umožnoval nákup dovedností za charakterové body...Tud96 kontrola nad vývojem psotavy byl skoro stejný jako 3,5. Vannaxi zase si mě utvrdil v tom že ADnD mám strašně rád...
Musím ukecat kámoše abychom dali ADnD Dragonlance!!!!
Autorská citace #25
7.2.2007 11:41 - Alnag
Dalcor, Vannax: Koukám... návrat ke starým dobrým začátkům co. Jó, za mejch mladejch let panáčku... to se ještě hrávalo AD&D. A toho bohdá nebude, aby AD&Dčkař na D&D plně přesedlal. :-)
Autorská citace #26
7.2.2007 12:01 - Vannax
Alnag: Zdá se, že jsi konečně objevil cestu k osvícení. Teď už jen aby ses po ní taky vydal :-)
Autorská citace #27
7.2.2007 12:57 - Jerson
Rytíř: Je pravda, že když se dá příliš velká volnost, tak jsou výsledkem zase dost bizarní (když nechci použít silnější výraz) postavy.. Ale tak to je vždycky něco za něco :(
Wraiths: to pak system povolani ztraci smysl... kazdej bude brouk pytlik,bude umet vsechno a noc
Tak mě napadá, jestli jste někdy hráli čistě dovednostní systém, pánové. A potažmo zda jste hráli dobrý dovednostní systém :-)
Řeknu vám svou zkušenost - od roku 97 hraju systém, kde si každý hráč může udělat jakoukoliv postavu a nechat jí naučit prakticky cokoliv. Fantasy jsem naposled hrál v roce 2003.
A co jsem zjistil? Kouzelníci odmítají nosit zbraně a zbroje, možná tak hůl. I kdybych jim je nutil, tak si je nevezmou. Některé speciální dovednosti má jedna postava, která je ale umí docela dobře - třeba otvírání zámků nebo vyjednávání. Jiné dovednosti mají naopak téměř nebo úplně všichni, protože je potřebují - příkladem budiž třeba první pomoc nebo plížení. Když se skupina snaží někam nepozorovaně dostat, musí se umět všichni schovat, tak nebo onak. Kouzelníci mají místo toho třeba neviditelnost, ale každý může být ten poslední, který po boji stojí na nohou, takže každý se prostě naučil ovázat rány.
Došlo i na šplhání po skalách - můj zloděj párkrát spadnul, takže zcela přirozeně získal odpor ke šplhání po skalách, i když po budovách mu to jde. Kouzelník je ve šplhání po skalách lepší. Měl příležitost pochytit základ, tak to umí. Já se zase jako jediný vyznám v podzemí, protože jsem vždycky kreslil mapy. Nemám je rád, ale prostě jsme v nich byli tolikrát, že to moje postava pochytila.
Když to shrnu - čistě dovednostní systém vede k tomu, že po pár měsících hra mají všichni postavy přizpůsobené světu i sobě navzájem, specializované na některé činosti, které neumí umět každý, a naopak nutné dovednosti mají všichni. Všichni se umí alespoň chvíli bránit, všichni umí zavázat zranění, všichni se umí ukrýt, schovat nebo plížit, tak nebo onak.
Nevidím v tom žádné kočkopsy, nesmyslnosti ani shodné postavy. Jak už jsem psal jinde, čtyři postavy zaměřené na boj byly každá jiná. Například rytíř uměl řídit vzducholoď - někdo se to naučit musel.
Autorská citace #28
7.2.2007 14:34 - Rytíř
Jerson: no, pokud jsou GURPS, Super Heroes, Shadowrun a potažmo Mage z tvého pohledu dovednostní, tak hráli :)
Ale o to tady přece moc nejde, nebavíme se o systémech obecně, ale o tom, jak aplikovat dovednosti v rámci dnd...
Jinak ale samozřejmě je pravda, že jde hrát na povolání a přitom nechat volnou ruku výběru dovedností, aniž by to mělo nějaký fatální dopad na hru. Máme to vyzkoušeno, už dýl jak rok hrajeme na obecná povolání, u nichž si skladbu "dovedností povolání" volíte sami. A funguje to zcela bez problémů...
Autorská citace #29
7.2.2007 14:39 - Alnag
Koukám, že je to tady dneska nějaký vostrý... se sem asi budu bát chodit. :-)
Autorská citace #30
7.2.2007 14:56 - Rytíř
Hmm, doufám že to nebylo na mě.. :))) dneska mam nějakou psavou, to je fakt. Taky už si řikam, že bych se měl krotit :) Jenže mě tu dneska lidi pořád proháněj, tak se aspoň vždycky odreaguju na vás. Svinstvo, co :))
Autorská citace #31
7.2.2007 15:31 - wraiths
Dalcor : a proc teda nehrajes rangera kdyz chces umet se zviraty a nebo druida :-). No me jen prijde divny k cemu treba potrebuje kouzelnik lamat kola a vyrazovat mechanismy..? ja si myslim neco za neco, chci kouzlit tak nac umet nosit zbroj kdyz si ji vycaruji. a myslim ze zrovna treba plizeni umi kazda postava. ja to chapu asi neco jak v relnym zivote, asi tezko bude kopac pilotovat triskace i kdyz bude sebelepsi. pokud chci se naucit pilotovat tak vsechen um hned od narozeni do letani.. jinak se mi to zda jako mrhani. jako chapu jako kdyz si vyberu rytire, ktery zije cely zivot v prirode a uci se bojovat od starnouciho rytire unaveneho svetem. tak proc by nemel zachazet se zviraty ale zas asi tezko bude zdat nejnovejsi etiketu. ja si myslim ze stejne zalezi na domacich pravidlech. nikoho jsme nejak nechtel rozohnit :-) asi jde tok myslenek jinym smerem. ja jsme jen presvedcen ze pokud chci nejaky archeotyp postavy tak si ho vyberu kdyz je uz predtvorenej a pak lehce dovylepsim.
Autorská citace #32
7.2.2007 15:56 - Elgard
Bigby: Rasa na zrak a sluch vliv má, viz Low light vision / Darkvision nebo elfí / půlelfí bonusy k Listen, Spot a Search
Autorská citace #33
7.2.2007 17:04 - Dalcor
Wraiths Jenze ja chci hrat carodeje, ktery umi zachazet se zviraty, treba je to elsni elf. A je divne kdyz elf vychovavany v prirode toho umi mene nez ranger lidi pochazejici z jejich vesnic... Ano je tu multiclass, ale prsote ja nechci multicalssovat. Nevidim duvod, kdyz mam nejaky koncept psotavy abych ho musel proizpusobit pravidlum, pravdial by mela byt natolik ohebna, abych to delat nemusel. Chci zachazet se zviraty - tak musi byt druid nebo rnger. To je IMHO uplne zcela zvraceny pohled. Podle me je to chci byt kouzelnik, ale jelikoz se vracim do Myth Drannoru a hledam elfi artefakty rad bych oteviral zamky. Naopak me nezajimaji rekneme sfery, rptoze povolavani stvoreni me nejak moc nelaka. Jasne neni problem prohod si Open Locks za Knowledge:Planes. Ale nejake zakladni zanlost by jsi mel mit z vyuky - bud feat education, nebo si tam dej alespon 2 body (1 rank). A ne obracene - MUSIS BYT TO A PAK SI VEM LEVEL TOHO. Co to ma za logiku... Protoze jak by jsi se dostava do Burial Glennu, dkyz ty skilly nemas, a jak by jsi se je ucil kdyz je neumis pouzivat. Nelogika multiclassu...
A co treba WAR WIZARD ELFU - tedy vicemene vůdci Armady umeni Cormanthoru, pochybuji ze by se spolehali jen na magickou zbroj v dobach kdy existuje na kazdou obranu protikouzlo. Nebo Bladesingeři...
IMHO system by me neme omezovat pri vyberu toho co chce moje psotava delat a to i v ramci Class n Level, ktere mam nadale stale radeji nez systemi dovednostni.
Autorská citace #34
7.2.2007 17:36 - Vannax
RE Dalcor: IMO, čaroděj, který chce umět zacházet se zvířaty, přestože na to nemá dovednost, to může učinit pomocí různých kouzel. Pokud by měl získat takovou dovednost, nemělo by to být klasické získání dovedností jako u rangera, ale měl by tomu prostě obětovat víc (vzdát se třeba svých dvou kouzelnických dovedností výměnou za tuto jednu). Co se týče otvírání zámků - opět, má na to kouzla. Jestliže ne, pak je třeba, aby si k sobě sehnal někoho, kdo se v otevírání zámků vyzná.
Tohle soustředění všech potřebných dovedností do jedné postavy je přesně ten individualistický systém, který se s příchodem třetí edice a podobných pravidel objevil. RPG je stavěná jako kolektivní hra, tak proč to nutně cpát do individualistického přístupu? Proč za každou cenu mít postavu třeba čaroděje, který bude mít dovednost na kovářství, výrobu zbraní, horolezectví, vyšívání a rozdělávání ohně, když nic takového vlastně k němu nepatří? Vždyť proto se učí kouzlit, aby se byl schopen bez takových dovedností obejít. Nebo se pletu?
Autorská citace #35
7.2.2007 18:09 - Dalcor
Ale proc by to mel umet kouzly? Vzdyt to nedava smysl... Kouzel ma omezeny pocet s omezenym ucinkem...
A zase - proc by za jednu dovednost mel obetovat dve - ve skole magie travi rekneme 8 hodin, pak ma nejakych rekneme 6 hodin na to aby chodil s coklem na cvicak nebo po lese, nebo zkousel otevirat zamky. A pokud je ucen starym Tomb Raiderem, nenaucil ho treba otevirat zamky on? Vse yaleyi na character konceptu / a tomu si jako vzpravec nedovolim odporovat. Hrac to chce, proc bz si nemohl vzmenit dve dovednsoti, pokud to oduvodni. Kvuli tomu ze je wizard nesmi umet pohzbovat se tise po lese? Co kdyz jejich spolecenstvi vyzaduje po vsech aby se zucastnovali hlidek a k tomu sve cleny / obyvatele cvici - znamena to ze kdyz bude na hlidce on bude automaticky hlasitejsi?

Panove klapky na ocich...

RPG je kolektivni hra ve kterych (treba) hrajes pribeh cloveka ktery muze mit individualisticky pristup. Proc by kolektisticka hra musela byt kolektivisticka i primo v dane oblasti. Druzinka ej spocatku sbor jednotlivcu ktery se casem treba vyprfiluje do kolektivniho vedeni. Od jakziva sjem nesnasel hrace ktery prisli a ptali se jake povolani v druzince chybi aby byla hra vyrovanna. Co je to za hovadinu?

Nevidim duvod co je na tom individualisticke, kdyz od malicka vyrustam se svym coklem...to jako zanmena ze presto ze jsem s nim vyruzal nic jsem ho nenaucoil protoze jsem si nemohl vzit handle animal jako class skill? TO je trochu omezeny pohled na RPG, ne? Royvedl bzch to vice, ale musim jit na autobus.
Autorská citace #36
7.2.2007 19:05 - Alnag
Dalcor: Tak ti nevím... na jednu stranu máš raději ADnD než DnD a na druhou tady ohajuješ ještě větší uvolnění classových restrikcí...
Autorská citace #37
7.2.2007 20:15 - Dalcor
Ano prosím, ale to bych obhajoval i kdyby bych hral ADnD. Jak rikam Players Option v ADnD mi umoznuje to co mi ani DnD 3+ neumoznuje - tedy nakup dovednosti za character pointy...Vlastne neco jako Expert, Adept, Warrior v Unearthed Arcane, nebo True20.
Mimochodem jsem resne vedel kdyz jsem jel s prace ze tohle mi povis. A premyslel jsem an tom jak uvolnit svazani NWP v ADnD. A probleskl mi hlavou chytrej system. Dost zalozenej na D20 AGOTU :)
Autorská citace #38
7.2.2007 20:17 - Dalcor
Kua mě to odhlasilo.
Vannax/Wraith - omlouvam se za trochu utocna slova, ale v techto bodech (a pak obhajobe DL) jednam trochu "expresivneji" ac to vlastně nemyslim zle...
Autorská citace #39
7.2.2007 20:39 - Alnag
Dalcor: Vidím, že už jsem poslední dobou hrozně předívdatelnej. :-) Veřím, že ADnD + nějaké rozšíření může konkurovat DnD v základní sadě. Ale to bych pak mohl taky vytáhnout nějakou zaprášenou trojkovou příručku (Unearthed Arcana anyone? :-)
Autorská citace #40
7.2.2007 23:05 - Vannax
RE Dalcor: trochu rozpor vidím v tvém pojetí, že kdo studuje magii, stráví ve škole 8 hodin a jednou týdně má odpolední vyučování. Podle mě člověk, který se věnuje magii, se jí prostě věnuje tak, aby jí dobře zvládnul. Navíc když je setting zařazený do jakéhosi alternativního středověkého prostředí, těžko se to dá brát tak, že čarodějný učeň má tolik volného času, aby chodil na kroužky a učil se třeba batikování a akrobacii. Prostě je v učení u svého mástra a je tomu plně oddán. Stejně tak, když někdo chce být kněz, těžko ho bude dělat na půl úvazku - dopoledne se věnuje teologii a odpoledne tráví výcvikem u astrologa? Ne, takovéhle rozpolcení mi k pseudostředověkému settingu prostě nesedí.
Teď uvedu jeden příklad, který se může zdát trochu přiblblý, ale je to proto, že všichni víte která bije. Určitě jste viděli alespoň jeden Heryho Potra. Potr studuje na kouzelnické univerzitě, spolu s Hermyjónou a tím dalším typem (nemůžu si vzpomenout na jméno). Potr je kouzelník, který se víceméně plně věnuje studiu magie a jediné další dovednosti které má je prakticky hraní toho vzdušnýho fotbalu, čtení a psaní. (Má celkem vysokou inteligenci, moudrost průměrnou, charisma mírně nad průměrem, ale jinak ničím zvláštním nevyniká.) Hermyjóna není tolik inteligentní jako Potr, moudrost má trochu vyšší a charisma podobné. Její dovednosti se dají shrnout do Kouzloznalství a ještě několika souvisejících dovedností (dejme tomu znalosti jazyků, čtení/psaní apod.). Těch dovedností tedy není mnoho, ale myslíte, že někdo z nich má čas na to, aby se věnoval něčemu dalšímu? Pak je tam další zajímavá postava, ten obrovskej vlasatej týpek (taky nevím jméno) - původně se taky věnoval kouzelnictví, ale jeho inteligence je značně omezená, stejně jako moudrost, zato má jiné přednosti. Ovšem tím, že už se nevěnuje magii, má čas se věnovat jiným věcem - takže má třeba dovednost na zacházení se zvířaty. I když to je možná příklad trochu mimo mísu, tak na něm chci jen ukázat, že si neumím prakticky představit, jak někdo, kdo chce být kupříkladu kouzelníkem, se věnuje ještě spoustě dalších nesouvisejících záležitostí. Prostě to v mých očích postrádá logiku. Toť vše.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0013799667358398 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.057032108306885 secREMOTE_IP: 44.210.107.64