Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
12.2.2007 16:26 - Dalcor
Já jsme na Výcviky také netpěl - postava se zlepšuje tím že používá znalosti v praxi. Když už CnL nemá smysl v tom co Alnag nazval mystickou silou, tak proč se trápit s tréninkem... Nevšiml jsem si že by Raistlin trávil mezi levelováním hodiny ve Žďáru ;) Viz Annotated Dragonlance Chronicles ;)
12.2.2007 16:27 - LZJ
Já osobně levelování beru především jako odměnu pro hráče, který si tak může zase zahrát o kus lepší postavu. A že se leveluje občas je taky dobré, na přípravu změn postavy každé hraní bych neměl čas. Obecně mě ten koncept vyhovuje a úmyslně se v něm nepokouším hledat nějakou realističnost. Ale když mě napadne nějaká věc, která může trochu zlepšit hraní a je to jenom malá změna, tak nejsem proti. Za jednu hlavních výhod "zlepšování napřed" vidím, že když už hráč chce hrát trochu realisticky a zlepšovat si ty skilly, které jeho postava cvičí, tak si do dalšího levelování nemusí pamatovat ani psát, co jeho postava dělala.
12.2.2007 16:32 - LZJ
Jo a to zvyšování úrovně v DrD, kdy postavy povinně utrácely čas a peníze za učitele, se mi moc nelíbilo. Hlavně protože to nějak nevycházelo všem postavám stejně a každou chvíli se čekalo, než někdo vyjde ze školy. A přitom vyprchávaly drahocenné efekty z časově omezených magických předmětů.
12.2.2007 16:34 - Alnag
Když už jsme u toho, četl jsem tuhle takovou poznámku od Ryana S. Danceyho o tom, že DnD je se po každých pěti úrovních kvalitativně proměňuje... (prostě mění se charakter hry) a že někomu může vyhovovat jen pár rozsahů... musím říct, že na tom něco je...
12.2.2007 16:40 - Elgard
Dalcor - jen stručně, zbytek snad zítra. Paranoidní asi někdy jsem, to máš pravdu :o) Nemyslím, že bych byl nějak zaměřený na pravidla jako taková, jenom mám rád, když je jasno, a hráči ví, že si u mě nikdo nevyškemrá nic navíc oproti druhým. To asi nemusí být pravda ani v tvém případě, ale asi prostě rád věci sám kontroluju :o) Takže ano, vyjít hráčům vstříc, ale musí si to obhájit (To neznamená, že mi je dělá dobře chudáky šikanovat :o)
12.2.2007 17:14 - Vannax
RE Alnag: Něco na tom asi bude, protože si nevybavuju příliš moc her, kde by postavy byly na vyšší jak 15. úrovni.
12.2.2007 17:19 - Dalcor
Elgard - jo tak to jsi to trefil přesně - musí si to obhájit! A šikana - tu sjem si užil minule když jsem jako NPOC tahnul s cynismem drowovi vlastnim skrze prazdy drowi dum kde drive bydlel - tech pasti ;)
12.2.2007 21:31 - bigbythewise
Dalcor: Na rozpoznani Impa od Pit Fienda by ti snad melo stacit overeni na Inteligenci (DC 10). Neverim, ze by si prumerny bojovnik mohl splest Draka se Zombie jen proto, ze nestudoval Arcanu a Religion.
12.2.2007 22:18 - Alnag
Bigbythewise: tady bych si dovolil nesouhlasit. Myslím si, že znalost sférických bytostí nepatří mezi běžnou znalost prostého hrdiny a tak by mi ověření iteligence určitě nestačilo. (O DC 10 ani nemluvě).
13.2.2007 07:22 - Xeth
No myslím si, že bigby nemyslel, že dokáže s Int checkem DC10 identifikovat Pit Fienda a jeho schopnosti... nebo Impa. Ale zaručeně mu dojde a myslím že i bez hodu na inteligenci, že Pit Fiend je drsoň a Imp je nicka. :) Zvlášť, když před ním budou stát oba dva, pozná kdo z nich je nebezpečnější (a pokud nebude DM zlomyslný bastard, tak i bude mít pravdu... ;) ).
13.2.2007 09:12 - Rytíř
K tý realističnosti zlepšení skokem - ono podle mě je na tom víc logiky, než by se možná zdálo. Protože obvykle to bývá tak, že pomalu sbíráte a nasáváte znalosti, nebo nějaký um. A pak se najednou jednotlivé střípky složí, propojí a získají souvislosti - a vy se posunete kvalitativně úplně jinam! A platí to imho jak pro duševní, tak i tělesné dovednosti a znalosti.
Příklad ze života - kdysi jsem přestoupil do nové práce, kde jsem dostal na hrb novej program, novou agendu... Já tehdy programoval jen chvilku, takže jsem se učil všechno najednou, program i prostředí. Skoro půl roku jsem do toho čuměl jako husa do flašku, nechápal jsem co dělám a jen se snažil to po kousíčkách posunovat někam, ten program. A pak jsem najednou zpětně zjistil, že už týden chápu, co vlastně dělám a práce mi jde od ruky asi tak desetkrát rychleji :)) A stalo se mi to víckrát... Takže je otázka, nakolik je jaký systém "realistický" :)
(je ovšem pravda, že stejné skokové zlepšení v nějaké konkrétní dovednosti můžete udělat i v dovednostních systémech)
13.2.2007 09:14 - Jerson
Jojo, levelování ... mám na něj hezké vzpomínky, třeba jak válečníkovi jednou chybělo pět zkušeností na přestup, tak mě jako hraničáře přinutil vlézt do kanálu, aby si mohl zabít jednu krysu (za 4 zkušenosti, dovedete si představit ten řev?) Nebo nákup oslů za účelem zvýšení své kvalifikace (jdete za město, podříznete a dostanete 20 zk. Rychle ale bylo zavedeno pravidlo, že maximum je jen jeden osel na úroveň, zbytek se musel dohnat krysama :-) A když mluvíte o schopnosti dle povolání - kromě chodce neměl nikdo odhad přesvědčení, takže jakmile se někdo stal chodcem, ostatní přišli o možnost určit přesvědčení jiných z úsudku. Dokonce i já jako chodec jsem si hodil fatální neúspěch a člověka u mrtvoly se zbraní v ruce - a rukama od krve - jsem identifikoval jako zákonně dobrého a ještě jsem musel hrát, že tomu věřím.
I když to je na jinou debatu.
13.2.2007 09:48 - LZJ
Vannax, Alnag: Ty různé úrovně hry v DnD určitě jsou, ale ještě jsem si nevyzkoušel vyšší stadium než 5.-10. úroveň. My vůbec nějak často hrajem na nízkých úrovních. Když dojdem tak k 7.-8., tak hru přeruší nějaké víceméně náhodné okolnosti (DM už nemá čas nebo ho to nebaví) a začínáme s jinými postavami od začátku.
13.2.2007 10:11 - Alnag
LZJ: Jestli ono to nepodporuje teorii, že tvému DMovi vyhovuje hlavně úroveň 1.-5.; na 6. mu dojde, že už to není ono a na 7. až 8. z toho tak nějak vycouvá. Mně osobně třeba nejvíc baví asi úroveň 6. - 10. a nad 15. už nejsem schopný reálně vymyslet solidní výzvy pro postavy.
13.2.2007 10:43 - LZJ
No, ono se něco podobného stalo více různým lidem a i ty okolnosti byly různé.
13.2.2007 10:51 - Jerson
A není to tím, že pro mocné postavy se už špatně vymýšlí a představují výzvy každému, protože s nimi nikdo nemáme zkušenosti ani zprostředkované? I superman musí mít slabinu, aby mohl být příběho něm zajímavý, ale postavy s rostoucími úrovněmi odstraňují slabiny, pokud kdy nějaké měly. Dokud jsem hrál ještě DrD, taky jsem potkal jen málo lidí, kteří by hráli nad 15. úrovní (i když jsem slyšel o těch, kteří překočili úrovně v pravidlech a měli ještě víc životů a kouzel a byli ještě lepší zabijáci.)
13.2.2007 12:18 - Alnag
Jerson... určitě i to hraje roli, ale jsou zase skupiny, které začínají rovnou na 10. úrovni a hrají epické hry, prostě proto, že jim to víc vyhovuje. Ono v D&D se ta hra mění dramaticky proto, že získávají navrch nová kouzla, které umožňují nestandardní věci...
13.2.2007 12:57 - andtom
Jerson: Nemyslím, že by postavy nutně odstraňovaly slabiny. Zlepšování postavy má odpovídat tomu, a) jaké možnosti má postava ve svém světě se zlepšovat (plavání v poušti asi moc nepůjde) a b) co si postava (nikoliv hráč) ve svém světě vybere zlepšit, pokud má možnost takového výběru (viz a) ). Je potřeba uvažovat z hlediska postavy nikoliv hráče, co by postava považovala za užitečné. Myslím, že ve většině kultur napříč historií se nepěstovala kalokagathia. Standartem byla specializace. Kdo byl v něčem dobrý, bylo pro něj i pro společnost výhodné být v tom ještě lepší. Na to potom jedinec spoléhal pro své přežití. A co neměl rozvinuto, to si obstaral jinak než cestou vlastní dovednosti: přes zboží (obstaráním věci) nebo služby (najmutím někoho). Koncept směřující ke všude byl a všechno ví, to mi do většiny kultur nesedí.
13.2.2007 13:37 - Rytíř
V Dnd je to ale bohužel tak, že mocné postavy opravdu "odstraňují" své slabiny, resp. zlepšují se vážně ve všem... Samozřejmě, že válečník na 20.úr. bude pořád slabej např. proti mentální magii mága na 20... ale proti mentální magii cápka na 5. už si třeba může docela věřit.
Já mam asi nejraději postavy kolem 15. úrovně, protože z hlediska DM jsou už dostatečně mocné, abych na ně nemusel dávat pozor :))) A z hlediska hraní už s nima můžu machrovat na kdekoho :)) Na epickou úr. jsem to zatím nedotáh, takže tam nemůžu sloužit.. problém s budováním dostatečných výzev tam ale samo je fakt velkej. Nicméně, paradoxně by to mohlo vést ke kvalitativně výrazné změně hry - de facto to nutí hráče spolupracovat s DMem, vytvářet postavě vlastní život... jednoduše proto, že nemá moc srovnatelně silných protivníků, na kterých by si hráč brousil svou krvelačnost :)
13.2.2007 13:53 - Jerson
Ve svých hrách jsem se nutně dostal k tomu, že jak postavy postupně posilují své možnosti (mimochodem, málokterá věkem na síle ubývá, i když pravidla na to jsem viděl), přesouvají se tyto možnosti stále více mimo postavu a tak se její síla současně stává i slabostí.
Třeba jde o to, že síla postav nespočívá v maximálních schopnostech, ale v kontaktech, kamarádech, finančních zdrojích, podřízených, uctívačů ... prostě postava nad nimi může mít kontrolu, ale nepřímou. A pak stačí, když dojde k nějakému převratu, náboženskému konfliktu, finanční krizi, poškození pověsti, a všechny tyto zdroje moci lze významným způsobem omezit nebo úplně ztratit.
To ovšem předpokládá svět, kdy jedna postava dokáže porazit i několik protivníků, ale nemůže bojovat proti systému - ne přímo.
Třeba lze jídlo získat tak, že jako silnější ho vezmu slabším. Ale když ti slabší mají jen mizerné jídlo, které mi nestačí, a já kvůli tomu slábnu, už mi nepomůžou super bojové schopnosti, ani fakt, že můžu zabít stovku takových pesantů - stejně se nenajím.
Pokud ovšem postava dokáže jedním kouzlem vytvořit dostatek skutečného jídla na den, nebo ho nepotřebuje, toto omezení nebude fungovat. Stejně tak když má hromadu peněz, ale nikdo s ní nechce obchodovat. Pokud ale nemá problém cokoliv ukrást a potřebné předměty (nebo i myšlenky) někdo vlastníl, tak opět toto omezení nefunguje.
Ve svých hrách jsem vždy zakládal skutečnou moc kohokoliv silnějšího na informacích, zkušenostech, kontaktech a podobných věcech, které nelze prostě neustále posilovat. Takže ti nějmocnější jsou současně velmi závislí na zdrojích své moci. Být silný pak není automaticky ta nejlepší volba.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0012948513031006 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.071405172348022 secREMOTE_IP: 44.200.39.110