Pravidla

Dalcor
25.4.2008 18:01
Dragonlance 4.edice
Toto téma je určeno k ohlašování Novinek ve 4.Edici. Jako takové se zde budu pokoušet aktualizovat inforamce které pochytám z oficiálních stránek Dragonlacne, abych nespoiloval a nedubloval hlavní 4E téma.
Důležitým odkazem je toto téma: http://www.dragonlanceforums.com/forums/showthread.php?t=13620. Nexus a Sněm na Bělokameni momentálně řeší budoucnost Dragonlance.com a DLnexus.com právě s ohledem k šíření neoficiálních apliací 4E na Dragonlance a naopak.
Zajímavou spekulací je, že MWP prodávající DL pod WOTC licencí bylo natolik úspěšné, že ohrožovalo Forgotten Realms a Eberron.
Autorská citace #1
25.4.2008 18:50 - Alnag
Dalcor píše:
Zajímavou spekulací je, že MWP prodávající DL pod WOTC licencí bylo natolik úspěšné, že ohrožovalo Forgotten Realms a Eberron.
Se skepsí sobě vlastní musím říct, že se mi to moc nezdá. Svou pochybnost bych zakládal na dvou věcech. 1) DLCS vydali pro MWP Wizards. Kdyby byla licence tak úspěšná, jak naznačuje spekulace, vydělávali by na tom primárně WotC, protože by to prodávalo DLCS. 2) kdyby bylo DL tak úspěšné, že by se vyrovnalo Eberronu nebo FR nebylo by pak logické jej (když mají licenci zpátky) nasadit jako třetí setting k vydání. Vzhledem k novému vydavatelskému modelu - tři příručky a dost - se nebudou settingy vzájemně ohrožovat - proč není DL v užším výběru?
I když WotC se chová poslední dobou dost divně, tak kdo ví...
Autorská citace #2
25.4.2008 22:46 - Dalcor
Alnagu to je an dlouhou poelmiku. Podívej se na to takhle - MWS prodalo asi 15 Dragonlance příruček, porovnám li to s jinými licencovanými settingy je to poměrně slušný úspěch. Žádná jiná z licencovaných položek neměla takový úspěch. Tuším že Ravenloft do 3,5E ani nebyl upgradeován. A podívám li se na nabídku užšího výběru, tak kromě Ravenloftu (jedna jediná PG) ani jeden setting nebyl licencovaný
A teď proč v užším výběru není Dragonlance? IMHO proto že trh je momentálně ansycen. DL vyšlo velmi úspěšně v d20 a jeho potenciální znovuvydání by narazilo na plně pokrytý svět. Do kterého lze vlastně vydat jen systémový upgrade na kterém by nikdo nevidělal. Navíc ten svět momentálně nemůže projít dalším lámáním koelm jako FR.
Tedy, jiná situace je ve FR, které kompletně posunuli do další etapy - to ale v DL proběhlo už dvakrát (SAGA + d20). Nové knihy tedy pokrývají zcela nové herní prostředí. To u DL nejde udělat a co se týče omáčky, pak do DL téměř není co přidat - rozebraná je magie, kněží, příšerstvo, rytířské řády, mapy, dobrodružství... Snad jediná věc by byla, kdyby se WOTC zaměřili na Taladas, který mají pokrytý novou knižní trilogií a který už jednou ve 2E vyšel jako Boxed Set.
A konečně - WOTC nemá důvod vydat holý systémový upgrade, kterej by si téměř nikdo nekoupil, když je tu Nexus. Podobná komunita jako má DL je vidět jen zcela minimálně.
Dále co hovoří pro - licence je IMHO placená jednorázově buď s validitou na počet svazků, nebo s validitou na dobuvycházení. Pochybuji že by k WOTC šlo další procento tržeb. A i kdyby, jestliže by DL opravdu konkurenčně likvidoval Eberron a Forgotten Realms, pak by Wizardi tratili, protože příjmy z licencí jsou menší než příjmy z vlastního tvrdě zaplaceného materiálu. Pak se dá pozastavit nad tím proč nepokračovat v Dragonlance, ale to viz nahoře.
WOTC poslední dobou dělá zajímavá rozhodnutí - STAR WARS TCG, DRAMBLADE...
Ale toto jsou čistě spekulace. Každopádně těžko by vydalo MWS tolik přiruček, pokud by je DL neuživilo a zároveň by v té době nezaplatilo tolik (nelevných) seriálových recenzí.
Autorská citace #3
25.4.2008 22:58 - Alnag
Ravenloft byl do 3,5E updatován, ale namísto jedné příručky jako dvě. To, že i relativně menší náklad příruček může velmi solidně uživit menší nakladatelství je známá věc, otázka je, jak to ohrožuje velkonákladové Realms. Ale nechme toho... tohle my se stejně nikdy nedozvíme, takže bychom se stejně točili jen okolo dojmů. Takže jen upřesňuju ten RL.
Autorská citace #4
31.10.2008 23:12 - Cabal
Osobně bych byl radši kdyby FR ve 4. edici vůbec nevyšlo. Nevím, co WOTC čekali, ale troufnu si říct že velká část FR komunity změny nepřijala. A nový FR campaign guide vypadá spíše jako manuál na PC hru.. Možná bych tedy byl rád, že takovým procesem svět Dragonlance neprochází..
Autorská citace #5
1.11.2008 11:47 - Dalcor
Já myslím že 4E FR stejně rozdělí asociovanou komunitu jako nWOD vs oWOD. Jenže dalo se to čekat kompatibilita 4E a 3,5E je téměř nulová
Autorská citace #6
1.11.2008 11:51 - Alnag
Teda jde to už trochu OT, ale IMO nemá Forgotten Realms žádnou skutečně fixní komunitu (tím, že je to nejvíc masový svět) čímž pádem to rozdělení bude taky měkké. Daleko drsnější by asi bylo, kdyby se něco takového stalo Ravenloftu (což zřejmě nehrozí, když byl RL rozpuštěn do Shadowfellu) nebo Dragonlance (což potenciálně hrozí stále).
Autorská citace #8
9.9.2009 08:55 - yokuzava
Uz ty spammery nekdo vybloknete prosim!
Autorská citace #9
9.9.2009 09:01 - Nachtrose
Kluci to postupne sestreluji, jen je asi problem, ze pokazde prijdou s novou IPckou. Ale musi se jim nechat, ze obcas vytahnou nejake zajimeve vlakno, normalne jiz zapadle tunou prachu :-)
Autorská citace #10
9.9.2009 09:05 - yokuzava
:) mnojo noo, ja vim je to tezkej job chytat kazdeho debila a vyblokovavat.
Autorská citace #11
9.9.2009 09:26 - Vaeranias
Alnag: FR mozna (uz) nema definovanou komunitu. Sám nicmene patrim do te skupiny, ktera zmeny naprosto odmitla jako zcela zbytecne a z pohledu predchozi historie FR navic nelogicke. Cele je to tak moc delane pro nove hrace, ze to uz nejsou FR, ale zcela jiny svet, kde se shodou okolnosti par mist jmenuje jako ve FR. Byvala doba, kdy kosmologie všech svetu (a)DnD byla propojena a kazdy svet byl obklopen vetsim celkem Planescape. Vysvetlit se tak dalo mnohe. To je pryc okamzikem, kdy souboj nekolika bohu lokalniho vyznamu de facto zmenil multiversum. Asi jsem staromilec, ale proste mi chybi kontinuita FR v multiversu, takze to proste neni FR :-). Stejny zasah do DL by setting podle meho znicilo uplne stejne, a novych hracu neni az tolik.
Autorská citace #12
9.9.2009 09:42 - Blaine
Prave proto si myslim, ze na DragonLance si jeste hodne dlouho pockame. jestli vubec bude. Dark Sun me popravde zajima mnohem vic a mnohem vic se mi zda, ze pujde udelat Points of Light system do Dark Sunu nez do DL.
Autorská citace #13
9.9.2009 09:43 - Thracus
Alnag píše:
kdyby bylo DL tak úspěšné, že by se vyrovnalo Eberronu nebo FR nebylo by pak logické jej (když mají licenci zpátky) nasadit jako třetí setting k vydání. Vzhledem k novému vydavatelskému modelu - tři příručky a dost - se nebudou settingy vzájemně ohrožovat - proč není DL v užším výběru?

No podle informací přímo od WotC, které dostanu potvrzené ještě v Essenu spolu s pár knihami na příští rok, by jsme se totiž mohli DL v 4E dočka už v druhé půlce příštího roku.
ten by se totiž měl nést ve smyslu návratu klasiky a vydávat by se měl na kříž k Dark Sunu ještě jeden svět. Ve hře je Planechase a DL.
Info mám od našeho coordinátora u WotC, s kterým jsem probíral úplně jiné věci, ale vzhledem k tomu, že se se Stevenem známe tak mně informoval o DarkSunu, s tím, že ale nebude vycházet alone ale na cross ještě s jedným světem. Tak snad nepřeháněl a dočkáme se.
Autorská citace #14
9.9.2009 09:46 - Thracus
Blaine píše:
pujde udelat Points of Light system do Dark Sunu nez do DL

Sorry ale zrovna tohle bych řešil ze všeho nejmíň. Dark Sun je svět, kde se musí dořešit úplně jiný věci. Jen namátkou co třeba s Dragonbornama, s Trpaslíkama a s Elfama? Půlka ras vz HB nebude vůbec a druhá bude úplně jinak. Pak jsou tu staty. A v neposlední řadě pak zůstává magie.
Zatím má vyjít Deník Cestovatele, takže myslím že setting ještě pilují a dávají dohromady o 106.
Autorská citace #15
9.9.2009 09:53 - Blaine
Ten dalsi svet nemel byt nahodou poradne udelany Ravenloft?

K rasam: Dragonborni by klidne mohli byt stvoreni k tomu aby slouzili drakum, ale osvobodili se (je jich malo, chudaku), trpaslici tam snad jsou, ne?
wikipedia tvrdi píše:
While the world of Athas has many of the "normal" D&D races, they are substantially different; for instance, most halflings are vicious cannibals, elves are desert-running nomads, and dwarves are bald, with a tendency to become mentally focused or obsessed on achieving designated goals (like the derro).


Z toho, co jsem cetl z postu na wizardich strankach pridaji hodne classam novy build, cekal bych, ze se s magii poperou. A samotna magie? Ano, za ritualy se bude muset nejak platit zivtoni silou, ale obycejne (rekneme at-will a encounter powers) klidne muzu mit uplne minimalni vliv na okoli.
Autorská citace #16
9.9.2009 10:04 - Lotrando
Elfové v Eberronu taky nejsou úplně typičtí představitelé své rasy a spousta dalších ras je tam zmíněna jen okrajově - příliš se s nimi pro hru nepočítá. nejsou ale zakázané.
Autorská citace #17
9.9.2009 10:15 - Blaine
Eladrini, kteri byli napriklad pridani v Eberronu az v 4ed jsou z Fairie a byli uvezneni v Khorvairu po Mourningu. A to tam puvodne nebyli a jsou takhle HODNE elegantne vyreseni. Skutecne bych se nebal novych ras v Dark Sunu. Samozrejme jsou lidi, kteri to nikdy neprijmou, ale stejni lide treba nedokazi hrat DnD 4ed jenom kvuli tomu, ze tam vubec jsou dragonborni. Ale to nikdy nepochopim...
Autorská citace #18
9.9.2009 10:19 - Geralt
Pronesu kacířská slova, ze která by mě na Nexu možná někteří pravověrní ukamenovali: Skutečně mi nevadí, že Dragonlance není WotC settingem pro rok 2010. A přežiju, pokud se jím nestane ani napřesrok. Obávám se totiž, že kvapné překonvertování DL do 4. edice by mělo za následek pouze další otřesy herním světem, který už si zásadních změn v poslední době užil dost (Druhá pohroma, Paladin&Takhisis). Pokud něco Krynn potřebuje, tak je to čas na zotavení a promyšlení další koncepce, kudy se ve Věku smrtelníků bude ubírat. Salto mortale poháněné obchodními potřebami WotC si u mého milovaného settingu rád odpustím.

Netroufnu si tvrdit, jak moc na pořadu dne DL 4e je. Z toho, co jsem usoudil, se Wizardi (logicky) rozhodli vydat cestou "Každý rok nový, žánrově odlišný setting". Pro mě je tak na rok 2011 favoritem Ravenloft. Protože pro neznalého diváka zase Dragonlance není tolik odlišné od Forgotten Realms, ještě si počká, než se štafeta žánry vrátí k DL.
Autorská citace #19
9.9.2009 10:25 - Blaine
Geralt: Presne tak, presne tak. Jen at se dostane na jine veci a potom az k DL.
Autorská citace #20
9.9.2009 11:05 - Vaeranias
Blaine: Jo, Athas si dokážu představit pod DnD 4e celkem nejsnadněji. Odlišné nebo upravené rasy nejsou vůbec problém, stačí trocha fluffu, semtam změnit vzhled... Dokonce mám pocit, že 4e k Athasu sedne víc než předchozí edice. Docela bych oprášil svou prastarou, nikdy nedohranou kampaň.
Autorská citace #22
9.9.2009 12:16 - Nachtrose
Dneska jsou nejaci vytrvali.
Autorská citace #23
9.9.2009 17:08 - Fibriso
s dragonlace 4E bych si moc nybyl jistý, že to bude dlouho trvat... v dnd Miniaturách vyšly Drakoniáni (Sivak draconian a pár dalších), přičemž v popisku mají přímo odkaz na dragonlance)
Autorská citace #24
10.9.2009 20:34 - Dalcor
Teda musím říctže představa DnDve 4E u mě otevírá kudlu v kapse.

Přestože ne NExu existuje už celkem celá řada konverzí, mám k DL ve 4E prostě neskutečnou Averzi.

Především je třeba říct že ta apliakce by IMHO představila celou řadu nových povolání ras a mechanik, protože 3. Pohromu snad může vymyslet jen debil.

Jak říká Geralt to yb byla tragédie. Na druhou stranu, všechyn ty budovatelské trilogie (Elven Exiles, Rise of Solamnia, Stonetellers) připravují Krynn na nový Campaign Setting a všechny budou ukončeny běhempříštího roku.

Dále - Cam Banks psal novelu pro Wizardy, Jamie Chambers protáhl vydání jádra Cortexu o několik měsíců a M+T se svojí trilogií taky moc nepospíchají...

Proboha ne, už tak jsem měl problémy zkousnout d20 (třeba Solamnijské rytíře mám kompletněpředělané), ale vidět Čaroděje nejvyšší magie kouzlit at-will by byla moje smrt....

Koncept a design 4E je v rozporu s filozofií Dragonlance!
Autorská citace #25
10.9.2009 21:50 - Geralt
Přiznám se, že mám taky problém ledacos z Krynnu převést do 4. edice. Například na Nexu se řešil Čaroděj Vysoké magie jako paragon path pro kouzelníka. Což o to, na první pohled to nevypadá jako špatný nápad. Jenže podle mě se to dostává do střetu s konceptem magie na Krynnu. V praxi by to znamenalo, že světem by tak mohla pobíhat kopa mágů do 11. úrovně, aniž by se museli podrobit Zkoušce!

Z toho mě jímá děs. Co dělá magii Krynnu magií Krynnu je, že silná magie je podrobená přísnému dohledu a regulím. Takhle by 90% kouzelníků operovalo mimo dozor Konkláve a magii měsíců. Potíž je, že už by to nebyli neškodní kouzelníčci, co maximálně zakouzlí magickou střelu nebo pár jednoduchých iluzí. Tihle by uměli firebally, lightning bolty, ice storm a další podobně vypečená kouzla.

Jen pro srovnání se staršími edicemi, aby vynikl ten rozdíl:
Ve AD&D byla Zkouška natvrdo nařízená pro každého kouzelníka, který chce postoupit přes 3. úroveň,
Pro 3.5e je pak Zkouška stanovená 4-5. úrovní, jestli se nepletu.
Autorská citace #26
10.9.2009 21:59 - noir
Geralt: jestli tomu rozumím správně, tak ti přijde v pohodě, že mág se stává členem řádu v 1/4 své kariéry (5. úroveň ze 20), ale nezkousneš, že se jím stane až v 1/3 kariéry (11. úroveň ze 30). Hm, já v tom veliký rozdíl nevidím-a konceptuální už vůbec ne.

Dalcor: Jako že magie je vzácná a výjimečná?
Autorská citace #27
10.9.2009 23:01 - Geralt
Noir: Trochu to rozvedu. Nejdřív tedy jak se to má ve třetí edici.

Požadavky pro prestižní povolání Čarodějě Vysoké magie jsou nastavené, že je splníš na 4. úrovni. V té době ovládáš pouze ta nejzákladnější kouzla (1. a 2. level). Na to, abys mohl zvládnout víc, tedy získat větší magickou moc, budeš muset čerpat magii přímo z měsíců a podřídit se zákonům Konkláve.

V herní terminologii Krynnu jsou kouzelníci do 4. úrovně pouzí "dabbleři". Příkladem budiž obyčejný pouťový iluzionista, drobný kouzelníček, či někdo, kdo magie pouze fušuje a není jí oddán srdcem a duší. Či má jen zlomek talentu a nikdy nebude schopný pokročit dál. Pro svět/společnost taková postava nepředstavuje hrozbu. Nikdy neovládne magii, která by ostatní mohla ohrozit. Tito "dabbleři" tak žijí volně, protože jejich magie je v zásadě neškodná. Konkláve je monitoruje, ale nenutí je přijít složit Zkoušku. I skupina obyčejných vesničanů bude schopná zpacifikovat kouzelníčka 3. úrovně, pokud by začal dělat potíže a nepřístojnosti. Celkový ráz zranitelnosti ještě podtrhává spell-slotový systém (omezený repertoár kouzel).

Potíž ve 4e spatřuji ve skutečnosti, že postava kouzelníka na takové 9. úrovni má ve vztahu k okolnímu světu podstatně větší moc. Má k dispozici dost silná kouzla, nemluvě o nevyčerpatelných at-will schopnostech. Celkově mi jde o to, že se tím vychyluje dřívější rovnováha, když kouzelník před Zkouškou nijak zvlášť nad davem nevyčníval (a docela snadno by od něj dostal na budku, kdyby na to přišlo).
Autorská citace #28
10.9.2009 23:07 - ShadoWWW
Dragonlance 4E vyjde nejdřív za rok, možná za dva. I když podle zvěstí je to horký kandidát na další seeting pro 4E (vedle Ravenloftu).

Dvě věci mě však naplňují optimizmem:
1) Zdá se, že designeři se dost učí. Nové příručky pro 4E mají vzestupnou tendenci kvality (na úkor kvantity).
2) At-will nejsou svatou krávou. Už na Psionovi Wizardi ukázali, že jsou schopni měnit kde co (např. u psiona encounter powers).

Vidím to veseleji i z toho důvodu, že Eberron 4E je mnohem lepší než FR 4E. A dobrodružství pro Eberron (v ECG a SotAC) jsou zatím nejpovedenější dobrodružství z dosud vydaných pro 4E.
Autorská citace #29
10.9.2009 23:15 - Aeris
ShadoWWW píše:
Eberron 4E je mnohem lepší než FR 4E

Dovolím si tvrdiť, že 4E Eberron je lepší než ten pôvodný trojkový, pretože ma konečne dokázal chytiť úplne a nie len čiastkovo. :)
/rýp
Autorská citace #30
11.9.2009 09:28 - Blaine
Co takhle rici, ze kazda PC postava, ktera chce byt wizard proste musi byt Carodej vysoke magie? Byl by v tom problem? V tom, ze prvolevelova postava - ktera v prepoctu ovlada asi tolik schopnosti jako ctyr az peti levelova postava v 3,5 by uz prosla zkouskou je nejaky problem? Ano, pokud budete brat neco nehmotneho jako level v povolani jako zasadni meznik v tom co je postava zac, tak chapu, ze by tam ten problem mohl byt. Ale co takhle zmenit trochu pohled na postup postavy po lvl na "tiery" na heroicky, paragonsky a epicky. Na heroickem lvl (at uz na prvnim ci devatem) je postava zacatecnik, ale uz je to hrdina, ktery je mnohem mocnejsi jak ti "dabbleri". Na paragonskem lvl uz je postava skutecne mocna - asi tak jako Raistlin predtim, nez se rozhodl, ze je bohem. No a na epickych lvl uz se zacina priblizovat k tomu nejmocnejsimu co se da. Mocnejsi uz je jenom povstani do vyssich urovni existnce.
Autorská citace #31
11.9.2009 10:07 - Lotrando
trošku mi uniká, proč by čaroděj měl mít nějaké překážky ve svých schopnostech a ostatní povolání ne. to jsou v DL ostatní postavy takový nuly?
Autorská citace #32
11.9.2009 10:29 - Blaine
Lotrando: kuck kuck.... ano.
Autorská citace #33
11.9.2009 11:44 - Lotrando
takže je v podstatě šikana, kdo hraje wizarda je king a ostatní nuly :)
Autorská citace #34
11.9.2009 12:00 - Blaine
Lotrando: Ano, dalo by se to tak rict, je to relikt starych edici, kdy kouzlici povolani toho umeli tolik a nekouzlici proste nic.
Autorská citace #35
11.9.2009 12:18 - Fibriso
prostě Wizardi dragonlance zkomertizují
:Forgoten realms a dragonlance (a dark sun) se frknou na jednu planetu, rozdíly se zruší, půlka bohů vymře, nějaké pozadí či vyšlé knížky jsou jen detail, Raistlin se stane cílem jednoho z dungeonů coby boss na 29 úrovni (knížky detail) a aby se to alespoň trochu odlišilo, vyjde paragon tier Solamnia knight a Knight of Thakisis...

... a pak Dalcorovi pravděpodobně jebne (a nejen jemu)
Autorská citace #36
11.9.2009 12:29 - Blaine
Fibrioso: pockat, pockat, Dragonlance nejsou komercni? Zaspal jsem neco? *premyslive zira do zdi* Ne nezaspal. Je absolutne nelogicke provest nejaky takovy krok. Me se take lorewise nelibil to co se stalo s FR, ale nastesti se mi FR nelibily uz predtim. jakou logiku maji v takovem svete super mega ultra postavy, kdyz par kilometru od jeho sidla je hrobka s nejakym tajmnym artefaktem? Nemela by si ho takovahle mocna postava proste vyzvednout? No to je jedno.

Dragonlance jako svet je svet vybudovany na kampani hracu, kteri mu svym hranim polozili zaklad. A to co oni stvorili je ZAKON SVATY, ktery se nesmi porusit. To ze to v nekterych miste hodne nedava smysl je uz dalsi vec. To je tak, kdyz se nekdo snazi vytezit neco, co bylo uspesne uplne do sucha - coz se rozhodne povedlo.

Ale napriklad ja nevidim zadny problem pustit na DL 4ed. //disclaimer: nejsem v DL nijak kovany, rozhodne min jak mnoho dalsich zde pritomnych. Pokud si prectu dobry argument, tak s nim budu souhlasit:)
Autorská citace #37
11.9.2009 12:44 - Fibriso
ok, oprava: totalne zkomertizují

a to byl takový výstřel do tmy, taková varianta velmi špatného řešení Dragonlance 4E (která bohužel není tak úplně nereálná...),

Píše:
Dragonlance jako svet je svet vybudovany na kampani hracu, kteri mu svym hranim polozili zaklad. A to co oni stvorili je ZAKON SVATY, ktery se nesmi porusit.

ja ti nevím, ale mam takovej pocit, že prave tohle nebude prave Wotc vůbec zajímat a bude na to zvysoka kašlat...(což je prave to, co asi vetšinu lidí (mezi nimi pravdepodobne Dalcor) děsí...)
Autorská citace #38
11.9.2009 12:52 - Alnag
Co to tu zase je za Dragonlance chiliastické hnutí? Vždyť se ani netváří, že by to chtěli vydávat. I kdyby ano, není vůbec jasné, jak by to zpracovali. I kdyby to zpracovali tak "špatně" jak to tu popisujete, je otázka, komu přesně to vadí. Má to na vás nějaký dopad?

Je to trochu jako stěžovat si, že soused má červené auto, protože mně se červená auta prostě nelíbí. No tak bude někdo hrát jiné Dragonlance podle 4. edice. Bylo by lepší, kdyby to všechno zakonzervovali v současném stavu a už na to raději nesahali? Nějak mi uniká ta výhoda, jakou by to pro kohokoliv mělo? Neříkejte, jak by to nemělo být, ale jak by to mělo být? (Protože to je mnohem těžší.)

A ty hlášky o zkomerčnění - a do teď to bylo co? Charita?
Autorská citace #39
11.9.2009 12:54 - Fibriso
Alnag: klidek, spekulace o nehroší možné variantě Dragonlance 4e :)
Autorská citace #40
11.9.2009 13:03 - Blaine
Fibrioso: mimochodem kdes prisel k tomu, ze by melo nejaky smysl davat vic jak jeden setting na jednu planetu? To je uplne nesmyslne.
fibrioso píše:
(která bohužel není tak úplně nereálná...)

Mas tri ruzne settingy, coz znamena minimalne 6 knih, ktere prodas (kniha pro DM a kniha pro hrace) vs. mas 2 knihy. Je to logicke? No samozrejme, ze neni.
Autorská citace #41
11.9.2009 13:07 - Merlin
Fibriso píše:
Alnag: klidek, spekulace o nehroší možné variantě Dragonlance 4e :)

nehroší? řekl někdo nehroší?
Autorská citace #42
11.9.2009 13:40 - Fibriso
Blaine: nebo taky kniha pro hráče, kniha pro dm, rozšíření na Dark sun, rozšíření na dragonlace, rozšíření na perníkovou chaloupku, jden bestiář pro tohle, druhej bestiář pro tamhleto, třetí bestiář pro perníkovou chaloupku, plus příručka lak se jim žije na jednom světě....
plus u Wotc je teď možné všechno...


merlin: mělo by to být nejhorší, ale vzhledem k tomu, že to bylo testováno na hroších, je to Ok
Autorská citace #43
11.9.2009 13:43 - Blaine
Nemel bych se nechat chytat na trolovani, ani kdyz na me leze chripka.;)
Autorská citace #44
11.9.2009 13:59 - Fibriso
z toho si nic nedělej, může to bej horší... (Chro Chro :p )
Autorská citace #45
11.9.2009 14:04 - Merlin
Fibriso: na hroších by se nic nemělo testovat...mají zůstat hezky špinaví. sry za ot
Autorská citace #46
11.9.2009 14:05 - Geralt
Blaine: Při systému heroic/paragon/epic tier se mi v současnosti tvůj návrh zdá jako nejpříhodnější vzhledem k uchování mantinelů 4e.

Aby to nepůsobilo, že pouze kritizuji, zkusím se rozepsat, jak bych Čaroděje Vysoké magie řešil ve svém pojetí. Byť jsem si vědomý, že to bude mít řadu much. Kdybych to uměl navrhnout bezchybně, hned se jdu hlásit o job k WotC. :)

Každý, kdo s magií začíná jako 1. levelová postava je brán jako adept Vysoké magie. S tím, že se už předem počítá, že za určitý čas bude povolán do Věže Vysoké magie, aby tam složil Zkoušku. Osobně se mi pro to zdá vhodná 5. úroveň, kdy kouzelník získá svou druhou daily power. Jak jsem naznačil dříve, čekat se Zkouškou až na paragon path mi připadá neúměrně dlouho.

Samotnou Zkoušku bych bral jako především příběhový prvek. Zhruba v polovině heroic tieru bude postava hráče povolána ke složení Zkoušky. Abych zachoval rozčlenění na heroic/paragon/epic path, kterým se řídí ostatní povolání, kouzelník po absolvování Zkoušky sice získá titul a členství v Řádu Vysoké magie, dál ovšem poběží jako klasický wizard. Až do konce heroic tieru. Jeho odměnou bude:
1.) Dobrý pocit, že to dokázal a přežil strašlivou Zkoušku. Doufejme, že taky silný herní zážitek.
2.) Možnost "legálně" získávat další úrovně kouzelníka. Pokud by se totiž na Konkláve a Zkoušku vykašlal, ve hře by se z něj stal renegát. Krynnské Konkláve odpadlíky drsně stíhá. Samozřejmě, pokud někdo o příběhové potíže stojí a má to přímo jako koncept své postavy, nechť dál leveluje jako wizard a užívá si své pronásledování. :)
3.) Titul člena Řádu a veškeré příběhové výhody i povinnosti.
4.) Artefakt moci podobně jako v dřívějších edicích. (Úroveň magického předmětu by stanovil Vypravěč v závislosti na Zkoušce.)
5.) Nějaký drobný bonus, který by příliš nerozhodil vybalancování jednotlivých povolání. Třeba +1 k Will a +2 k Arcana.
Ačkoliv postava nefunguje jako Čaroděj Vysoké magie "mechanicky", příběhově už je naprosto plnoprávným členem Řádu Vysoké magie. Pouze chvíli potrvá, než začne získávat nové powers a bonusy.

Na jedenácté úrovni pro kouzelníka začne naplno fungovat magie měsíců. Pro hard-core fanoušky nastává možnost sledovat pohyb příslušného měsíce (např. Solináru pro Bílé pláště) a v závislosti na něm získávat bonusy/postihy k útokům a poškození, podobně jako měsíce ovlivňovaly magii v předchozích edicích.

Klasicky ve smyslu paragon path pak kit Čaroděje Vysoké magie přinese hráči především nové powers. Ve 3. edici existovaly Tajemství řádů, když se kouzelník po nějaké době smí dozvědět určité magické tajemství, které exkluzivně náleží pouze jeho řádu. Do 4e bych tyto tajemství přenesl v podobě paragon path powers, pro každý Řád jiné powers. Pouze nástřel – Černé pláště by získaly spíše destruktivní powers, Bílé pláště zase spíš ochranné schopnosti a Rudé pláště powers, které manipulují s nepřáteli.

Okrajové kouzelníky bych řešil nejspíš multiclass featem. Nic lepšího mě v téhle chvíli nenapadá.
Autorská citace #47
11.9.2009 14:46 - Lotrando
Pro Eberron změnili kosmologii, tak se mi to o čem mluvíte nějak nezdá.

FR jsem nikdy nepovažoval za jednotný setting. Daleko víc to bylo místo, kde bylo něco společného, ale hrálo se v podstatě vždy v nějakém prostředí a s minimálním přesahem. Ve Stříbrném pohraničí tě Cormyr moc nezajímá. Ono to má logiku v tom, jak je FR vznikly. Nic víc bych v tom nehledal.

Stejně mi to celý připadá jako brek malých kluků, co si ve WoWu vygrindovali levelcap a pak přišla expanse a jejich loot je naprd, protože kolem chodí vyšší levely a jsou líp oblíknutý.
Autorská citace #48
11.9.2009 14:59 - Blaine
Geralt: ten zminovany artefakt je krasne popsany jako "story item", jejichz priklady jsou v Dragonu a myslim i v AV2 (chripka na me pusobi, nemuzu si presne vzpomenout).
Geralt píše:
5.) Nějaký drobný bonus, který by příliš nerozhodil vybalancování jednotlivých povolání. Třeba +1 k Will a +2 k Arcana.

fuj, fuj, fuj:)
Pryc s tim, tohle je prilis vysoko, s vysokou specializaci by se to dalo dat tak mozna na paragonu, ale rozhodne ne na heroicu. Proste ne.
A na prvnim lvl se to da resit backgroundem. Bohuzel jsem nikdy zadne backgroundy necetl, takze nevim co vsechno se s nimi da udelat.
Autorská citace #49
11.9.2009 15:04 - Vaeranias
Blaine: NPC ve FR jsou extra kapitola. Je (bylo) jich tolik a tak nadupaných, že už to přišlo hloupé i tvůrcům a tak ve FR 3E je k tomu speciální sloupek od ehm ehm Elminstera. V zásadě je vysvětlení takové, že se ti velemocní drží vzájemně v šachu a bojí se jednat přímo, aby nevyprovokovali své nepřátele ke spojenému útoku. Podobné vysvětlení jako u FR pantheonu.
Neboli tímto se pohodlně zdůvodňnuje existence zadavatelů úkolů schopných dávat velice zajímavé odměny aniž by se hráči divili, kde to dotyčný vzal a aniž by bylo třeba dostávat úkoly přímo od bohů :-). To by bylo a teď od tématu raději rychle utečeme...

Ne, vážně, FR mám rád, ale také mi občas vadí nereálně nadopované statistiky významných NPC. Upíralo to hráčským postavám naději na výjimečnost, pokud se skupina držela pravidel. Resp. zhusta nebylo možné při dodržení pravidel dosáhnout obdobných výsledků jako ty NPC, což dost hráčů přestane bavit. Nemá smysl tam dlouhodobě hrát low- nebo mid-power kampaň, začne to působit divně (proč si to nejde udělat sám?).

Je to totiž stejné, jako když DM chrání svou oblíbenou NPC (s)prostě tak, že jí vždycky přidá podle potřeby pár bonusů nebo zrovna to, co potřebuje, aby hráče porazila. Ať pak dělají cokoli, nemají šanci ne proto, že to nevymysleli dost dobře a protivník je příliš silný, ale proto, že jim to není dovoleno, což je drobný, ale pro hru podstatný rozdíl.
Autorská citace #50
11.9.2009 15:11 - Vaeranias
Geralt, Blaine: Hrome, vy mě nahlodáváte. Já snad nakonec dám 4e ještě jednu šanci. Vypadá to, že to přeci jen nebude tak docela k ničemu (ale teda smrt Mystry a změnu FR, to ne, ne, ne, to v mých FR jen když mě někdo nasype do čaje zakázané bejlí od Krakonoša z Afghánistánu...).
Autorská citace #51
11.9.2009 15:21 - Blaine
Vaeranias: ona zmena FR byla pravdepodobne docela chyba. Pozor ja jsem zkousel v FR hrat jednou a utekl jsem od toho, kdy mi jeden z hracu zacal opravovat male faktograficke chyby. NE, vic ne. Hrozne me to rusilo (hlavne to bylo v dobe, kdy jsem jeste potreboval mit svet pevne rukach) a pak to zacalo rusit i ostatni. Ja mam FR zafixovane jako svet, kde je popsany kazdy duhy kamen co lezi u cesty a takove svety ja nerad, protoze mi prijdou prilis rigidni a nemenne. I kdyz nektere zmeny chapu, bohuzel byl svet popsany a prozkoumany natolik, ze nic jineho, nez celosvetova pohroma (a spojeni s dalsim svetem nebo jak to tam je) nemohla posunout FR do 4ed.
Autorská citace #52
11.9.2009 15:34 - Vaeranias
Blaine: S naší grupou jsme se nikdy nebáli i dost podstatných změn. Každý ví, že knihy o FR jsou sice pěkné, ale není to tak zcela naše FR. Je to asi jako s populární beletrií třeba o Karlu IV. Pěkné, ale kdybys v té době žil, tak zjistíš, že se to poněkud liší. :-) Dává to naopak mnohé příležitosti. Hráč má zafixováno, že je něco nějak. Postava by to vědět neměla. Jako DM jsi to ale udělal jinak, a když na to přijde - "Hele, ale v Cleric Quintet bylo..." "Jo, to máš z toho, že bereš vyprávění potulného barda po deseti pivech za faktografii...".

Dá se použít v každém světě. Pardon za OT.
Autorská citace #53
11.9.2009 16:42 - Geralt
Blaine píše:

Geralt píše:
5.) Nějaký drobný bonus, který by příliš nerozhodil vybalancování jednotlivých povolání. Třeba +1 k Will a +2 k Arcana.

fuj, fuj, fuj:)
Pryc s tim, tohle je prilis vysoko, s vysokou specializaci by se to dalo dat tak mozna na paragonu, ale rozhodne ne na heroicu. Proste ne.


Víš, že bych se toho ani nebál? Přece jen Zkouška je hodně silný zážitek a myslím, že by se nějak mohla na postavě poznamenat i v rámci statistik. Co si vzpomínám, 3e měla hodně šikovnou věc: Vypravěč se s hráčem dohodne na obtížnosti, na kterou budou výzvy během Zkoušky nastavené. Celkem tam jsou 4 úrovně. Na té první, nejlehčí máš bonusy +1 k hodům, nepřátelé mají postihy. Na té nejtěžší úrovni Zkoušky označené jako "the Soulforge" mají naopak bonusy protivníci. Nicméně, podle obtížnosti Zkoušky jsou odstupňované i odměny. Takže přežiješ-li Soulforge, permanentně se ti změní nějaký rys postavy - zpravidla vzhled, dostaneš bonusový metamagic feat a mnohem silnější kouzelný předmět, zatímco nic z toho bys na normální obtížnosti neměl. (Krom magického předmětu, který by však byl z nižší kategorie.)
Dá se říct, že jsou to hodně silné odměny, ale z hlediska světa a příběhu mají svojí logiku. Jen zlomek kouzelníků podstoupí tak náročnou Zkoušku. Ti, kteří jí přežijí, se pak stávají skutečně mocnými mágy.

Tudíž, pokud by se hráč rozhodl, že chce Zkoušku a la Raistlin, klidně bych mu dal možnost za větší nebezpečí slíznout extra odměnu. +1 k Will protože, když postava dokáže projít skrze ty nejstrašlivější nástrahy Zkoušky, prokáže mimořádně pevnou vůli, rozhodnost a vytrvalost tam, kde by kdokoliv jiný zaváhal, vzdal se a selhal. Po Zkoušce jako téhle, už s tebou jen tak něco neotřese. Stejný bonus by zároveň dostal každý z družiny, kdo by Zkoušku podstoupil s kouzelníkem jako doprovod.
Autorská citace #54
11.9.2009 17:17 - elinor
Smím-li přijít se svým názorem na Zkoušku - myslím, že zrovna ona je jedním z hlavních důvodů, proč hrát v Dragonlance čaroděje. Alespoň pokud vás baví hraní postavy. Prostě je to pro hraní charakteru opravdová výzva. :) Přičemž spíš než o odměnu jde o ty příběhové prvky, plus o to stát se součástí jisté profesní organizace.
Autorská citace #55
11.9.2009 21:04 - Dalcor
V prvé řadě DL nejsou založeny na kampani hráčů! Kampaň známájako DL Kroniky byla betatestingem DL-1 - 16, po té co došlo k základní koncepční právi a projekt Dragonlance byl hotov. To tak na okraj.

V prvé řadě - koncep DL jepsotaven na hrdinech z lidu, kteří se od lidu neodlišuje. Tenhle koncept je pro 4E (v jejím zákaldním designu) zcela mimo.

Dále systém powers se neslučuje s filozofií low powered světu, kde magie a nadpřirozené schopnost vlastně po určitou dobu nefungují.


Lotrando položil super otázku píše:
trošku mi uniká, proč by čaroděj měl mít nějaké překážky ve svých schopnostech a ostatní povolání ne. to jsou v DL ostatní postavy takový nuly?

Omezenía kontrola magie v DL je prvek příběhový, sice D20 verze zpracovává pravidla pro Zkoušku, na druhou stranu, ty jsou pro postavu an dané úrovni nesehratelná - Zkouška je navíc operací spíše psychologickou než prvidlovou. Kouzelník si až zde volí příslušnost ke třem pricipům, zatímco do té doby by z hlediska pravidle měl zvolti příslušnost k řádu či chaosu. Zkouška říká, že vyšší magiípovládnou pouze ti kteří na to mají a nehrozí špatné zápletky ze špatných her a knížek že čarodějný učeň ukradne kouzelný krystal a stane se superbohem, nebo že povolá démona na kterého nemá (i když... :-D) Ti kdo se rozhodnou jít cestou bohů Magie a slouží magii tak těm se magie odvděčí - v závislosti s postavením měsíců na neby roste a klesá jejich moc. (až o +2 CL a nárust slotů).

DL je také daleko více pod vlivem bohů - kněz, bard, paladin, ranger může býtúplná troska, pokud se na něj jeho bůh ...

V podstatě jediná povolání, která nejsou v DL trosky když DM chce jsou ta co nemají nadpřirozené a nepřirozené dovednosti. Těch je v DL docela dost.

Koncept omezené magie a hrdinsky-nadpřirozených schopností se IMHO s obyčejností Dragonlance neslučuje.

Pokud by došlo k posunu ke 4E, tak musí zákonitě dojít k posunu po stránce příběhové a po stránce posunu celého světa - daleko více než v přizpůsobivém FR. Neříkám že to není možné a nové trilogie naznačují e by nový setting mohl být vydán.

Jenže po tolika zvratech - Válak kopí, Druhá pohroma a Takhisis/Valthonis - by další zlom a zde IMHO naprosto nesmírné lámání úplně celého settingu a jeho konceptu udělalo z DL další (méně zajímavý - nejsou tu drovové a orkové) klon FR.
Autorská citace #56
11.9.2009 21:07 - Dalcor
Ale abych to dokončil - 4E DL se nebráním a třeba mě překvapí, teď jsem ale skeptik. A hrát to nebudu :-D. Ale to jsem o d20 DL tvrdil taky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0018370151519775 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.1067681312561 secREMOTE_IP: 54.226.68.181