Pravidla

Dalcor
25.4.2008 18:01
Dragonlance 4.edice
Toto téma je určeno k ohlašování Novinek ve 4.Edici. Jako takové se zde budu pokoušet aktualizovat inforamce které pochytám z oficiálních stránek Dragonlacne, abych nespoiloval a nedubloval hlavní 4E téma.
Důležitým odkazem je toto téma: http://www.dragonlanceforums.com/forums/showthread.php?t=13620. Nexus a Sněm na Bělokameni momentálně řeší budoucnost Dragonlance.com a DLnexus.com právě s ohledem k šíření neoficiálních apliací 4E na Dragonlance a naopak.
Zajímavou spekulací je, že MWP prodávající DL pod WOTC licencí bylo natolik úspěšné, že ohrožovalo Forgotten Realms a Eberron.
Autorská citace #43
11.9.2009 13:43 - Blaine
Nemel bych se nechat chytat na trolovani, ani kdyz na me leze chripka.;)
Autorská citace #44
11.9.2009 13:59 - Fibriso
z toho si nic nedělej, může to bej horší... (Chro Chro :p )
Autorská citace #45
11.9.2009 14:04 - Merlin
Fibriso: na hroších by se nic nemělo testovat...mají zůstat hezky špinaví. sry za ot
Autorská citace #46
11.9.2009 14:05 - Geralt
Blaine: Při systému heroic/paragon/epic tier se mi v současnosti tvůj návrh zdá jako nejpříhodnější vzhledem k uchování mantinelů 4e.

Aby to nepůsobilo, že pouze kritizuji, zkusím se rozepsat, jak bych Čaroděje Vysoké magie řešil ve svém pojetí. Byť jsem si vědomý, že to bude mít řadu much. Kdybych to uměl navrhnout bezchybně, hned se jdu hlásit o job k WotC. :)

Každý, kdo s magií začíná jako 1. levelová postava je brán jako adept Vysoké magie. S tím, že se už předem počítá, že za určitý čas bude povolán do Věže Vysoké magie, aby tam složil Zkoušku. Osobně se mi pro to zdá vhodná 5. úroveň, kdy kouzelník získá svou druhou daily power. Jak jsem naznačil dříve, čekat se Zkouškou až na paragon path mi připadá neúměrně dlouho.

Samotnou Zkoušku bych bral jako především příběhový prvek. Zhruba v polovině heroic tieru bude postava hráče povolána ke složení Zkoušky. Abych zachoval rozčlenění na heroic/paragon/epic path, kterým se řídí ostatní povolání, kouzelník po absolvování Zkoušky sice získá titul a členství v Řádu Vysoké magie, dál ovšem poběží jako klasický wizard. Až do konce heroic tieru. Jeho odměnou bude:
1.) Dobrý pocit, že to dokázal a přežil strašlivou Zkoušku. Doufejme, že taky silný herní zážitek.
2.) Možnost "legálně" získávat další úrovně kouzelníka. Pokud by se totiž na Konkláve a Zkoušku vykašlal, ve hře by se z něj stal renegát. Krynnské Konkláve odpadlíky drsně stíhá. Samozřejmě, pokud někdo o příběhové potíže stojí a má to přímo jako koncept své postavy, nechť dál leveluje jako wizard a užívá si své pronásledování. :)
3.) Titul člena Řádu a veškeré příběhové výhody i povinnosti.
4.) Artefakt moci podobně jako v dřívějších edicích. (Úroveň magického předmětu by stanovil Vypravěč v závislosti na Zkoušce.)
5.) Nějaký drobný bonus, který by příliš nerozhodil vybalancování jednotlivých povolání. Třeba +1 k Will a +2 k Arcana.
Ačkoliv postava nefunguje jako Čaroděj Vysoké magie "mechanicky", příběhově už je naprosto plnoprávným členem Řádu Vysoké magie. Pouze chvíli potrvá, než začne získávat nové powers a bonusy.

Na jedenácté úrovni pro kouzelníka začne naplno fungovat magie měsíců. Pro hard-core fanoušky nastává možnost sledovat pohyb příslušného měsíce (např. Solináru pro Bílé pláště) a v závislosti na něm získávat bonusy/postihy k útokům a poškození, podobně jako měsíce ovlivňovaly magii v předchozích edicích.

Klasicky ve smyslu paragon path pak kit Čaroděje Vysoké magie přinese hráči především nové powers. Ve 3. edici existovaly Tajemství řádů, když se kouzelník po nějaké době smí dozvědět určité magické tajemství, které exkluzivně náleží pouze jeho řádu. Do 4e bych tyto tajemství přenesl v podobě paragon path powers, pro každý Řád jiné powers. Pouze nástřel – Černé pláště by získaly spíše destruktivní powers, Bílé pláště zase spíš ochranné schopnosti a Rudé pláště powers, které manipulují s nepřáteli.

Okrajové kouzelníky bych řešil nejspíš multiclass featem. Nic lepšího mě v téhle chvíli nenapadá.
Autorská citace #47
11.9.2009 14:46 - Lotrando
Pro Eberron změnili kosmologii, tak se mi to o čem mluvíte nějak nezdá.

FR jsem nikdy nepovažoval za jednotný setting. Daleko víc to bylo místo, kde bylo něco společného, ale hrálo se v podstatě vždy v nějakém prostředí a s minimálním přesahem. Ve Stříbrném pohraničí tě Cormyr moc nezajímá. Ono to má logiku v tom, jak je FR vznikly. Nic víc bych v tom nehledal.

Stejně mi to celý připadá jako brek malých kluků, co si ve WoWu vygrindovali levelcap a pak přišla expanse a jejich loot je naprd, protože kolem chodí vyšší levely a jsou líp oblíknutý.
Autorská citace #48
11.9.2009 14:59 - Blaine
Geralt: ten zminovany artefakt je krasne popsany jako "story item", jejichz priklady jsou v Dragonu a myslim i v AV2 (chripka na me pusobi, nemuzu si presne vzpomenout).
Geralt píše:
5.) Nějaký drobný bonus, který by příliš nerozhodil vybalancování jednotlivých povolání. Třeba +1 k Will a +2 k Arcana.

fuj, fuj, fuj:)
Pryc s tim, tohle je prilis vysoko, s vysokou specializaci by se to dalo dat tak mozna na paragonu, ale rozhodne ne na heroicu. Proste ne.
A na prvnim lvl se to da resit backgroundem. Bohuzel jsem nikdy zadne backgroundy necetl, takze nevim co vsechno se s nimi da udelat.
Autorská citace #49
11.9.2009 15:04 - Vaeranias
Blaine: NPC ve FR jsou extra kapitola. Je (bylo) jich tolik a tak nadupaných, že už to přišlo hloupé i tvůrcům a tak ve FR 3E je k tomu speciální sloupek od ehm ehm Elminstera. V zásadě je vysvětlení takové, že se ti velemocní drží vzájemně v šachu a bojí se jednat přímo, aby nevyprovokovali své nepřátele ke spojenému útoku. Podobné vysvětlení jako u FR pantheonu.
Neboli tímto se pohodlně zdůvodňnuje existence zadavatelů úkolů schopných dávat velice zajímavé odměny aniž by se hráči divili, kde to dotyčný vzal a aniž by bylo třeba dostávat úkoly přímo od bohů :-). To by bylo a teď od tématu raději rychle utečeme...

Ne, vážně, FR mám rád, ale také mi občas vadí nereálně nadopované statistiky významných NPC. Upíralo to hráčským postavám naději na výjimečnost, pokud se skupina držela pravidel. Resp. zhusta nebylo možné při dodržení pravidel dosáhnout obdobných výsledků jako ty NPC, což dost hráčů přestane bavit. Nemá smysl tam dlouhodobě hrát low- nebo mid-power kampaň, začne to působit divně (proč si to nejde udělat sám?).

Je to totiž stejné, jako když DM chrání svou oblíbenou NPC (s)prostě tak, že jí vždycky přidá podle potřeby pár bonusů nebo zrovna to, co potřebuje, aby hráče porazila. Ať pak dělají cokoli, nemají šanci ne proto, že to nevymysleli dost dobře a protivník je příliš silný, ale proto, že jim to není dovoleno, což je drobný, ale pro hru podstatný rozdíl.
Autorská citace #50
11.9.2009 15:11 - Vaeranias
Geralt, Blaine: Hrome, vy mě nahlodáváte. Já snad nakonec dám 4e ještě jednu šanci. Vypadá to, že to přeci jen nebude tak docela k ničemu (ale teda smrt Mystry a změnu FR, to ne, ne, ne, to v mých FR jen když mě někdo nasype do čaje zakázané bejlí od Krakonoša z Afghánistánu...).
Autorská citace #51
11.9.2009 15:21 - Blaine
Vaeranias: ona zmena FR byla pravdepodobne docela chyba. Pozor ja jsem zkousel v FR hrat jednou a utekl jsem od toho, kdy mi jeden z hracu zacal opravovat male faktograficke chyby. NE, vic ne. Hrozne me to rusilo (hlavne to bylo v dobe, kdy jsem jeste potreboval mit svet pevne rukach) a pak to zacalo rusit i ostatni. Ja mam FR zafixovane jako svet, kde je popsany kazdy duhy kamen co lezi u cesty a takove svety ja nerad, protoze mi prijdou prilis rigidni a nemenne. I kdyz nektere zmeny chapu, bohuzel byl svet popsany a prozkoumany natolik, ze nic jineho, nez celosvetova pohroma (a spojeni s dalsim svetem nebo jak to tam je) nemohla posunout FR do 4ed.
Autorská citace #52
11.9.2009 15:34 - Vaeranias
Blaine: S naší grupou jsme se nikdy nebáli i dost podstatných změn. Každý ví, že knihy o FR jsou sice pěkné, ale není to tak zcela naše FR. Je to asi jako s populární beletrií třeba o Karlu IV. Pěkné, ale kdybys v té době žil, tak zjistíš, že se to poněkud liší. :-) Dává to naopak mnohé příležitosti. Hráč má zafixováno, že je něco nějak. Postava by to vědět neměla. Jako DM jsi to ale udělal jinak, a když na to přijde - "Hele, ale v Cleric Quintet bylo..." "Jo, to máš z toho, že bereš vyprávění potulného barda po deseti pivech za faktografii...".

Dá se použít v každém světě. Pardon za OT.
Autorská citace #53
11.9.2009 16:42 - Geralt
Blaine píše:

Geralt píše:
5.) Nějaký drobný bonus, který by příliš nerozhodil vybalancování jednotlivých povolání. Třeba +1 k Will a +2 k Arcana.

fuj, fuj, fuj:)
Pryc s tim, tohle je prilis vysoko, s vysokou specializaci by se to dalo dat tak mozna na paragonu, ale rozhodne ne na heroicu. Proste ne.


Víš, že bych se toho ani nebál? Přece jen Zkouška je hodně silný zážitek a myslím, že by se nějak mohla na postavě poznamenat i v rámci statistik. Co si vzpomínám, 3e měla hodně šikovnou věc: Vypravěč se s hráčem dohodne na obtížnosti, na kterou budou výzvy během Zkoušky nastavené. Celkem tam jsou 4 úrovně. Na té první, nejlehčí máš bonusy +1 k hodům, nepřátelé mají postihy. Na té nejtěžší úrovni Zkoušky označené jako "the Soulforge" mají naopak bonusy protivníci. Nicméně, podle obtížnosti Zkoušky jsou odstupňované i odměny. Takže přežiješ-li Soulforge, permanentně se ti změní nějaký rys postavy - zpravidla vzhled, dostaneš bonusový metamagic feat a mnohem silnější kouzelný předmět, zatímco nic z toho bys na normální obtížnosti neměl. (Krom magického předmětu, který by však byl z nižší kategorie.)
Dá se říct, že jsou to hodně silné odměny, ale z hlediska světa a příběhu mají svojí logiku. Jen zlomek kouzelníků podstoupí tak náročnou Zkoušku. Ti, kteří jí přežijí, se pak stávají skutečně mocnými mágy.

Tudíž, pokud by se hráč rozhodl, že chce Zkoušku a la Raistlin, klidně bych mu dal možnost za větší nebezpečí slíznout extra odměnu. +1 k Will protože, když postava dokáže projít skrze ty nejstrašlivější nástrahy Zkoušky, prokáže mimořádně pevnou vůli, rozhodnost a vytrvalost tam, kde by kdokoliv jiný zaváhal, vzdal se a selhal. Po Zkoušce jako téhle, už s tebou jen tak něco neotřese. Stejný bonus by zároveň dostal každý z družiny, kdo by Zkoušku podstoupil s kouzelníkem jako doprovod.
Autorská citace #54
11.9.2009 17:17 - elinor
Smím-li přijít se svým názorem na Zkoušku - myslím, že zrovna ona je jedním z hlavních důvodů, proč hrát v Dragonlance čaroděje. Alespoň pokud vás baví hraní postavy. Prostě je to pro hraní charakteru opravdová výzva. :) Přičemž spíš než o odměnu jde o ty příběhové prvky, plus o to stát se součástí jisté profesní organizace.
Autorská citace #55
11.9.2009 21:04 - Dalcor
V prvé řadě DL nejsou založeny na kampani hráčů! Kampaň známájako DL Kroniky byla betatestingem DL-1 - 16, po té co došlo k základní koncepční právi a projekt Dragonlance byl hotov. To tak na okraj.

V prvé řadě - koncep DL jepsotaven na hrdinech z lidu, kteří se od lidu neodlišuje. Tenhle koncept je pro 4E (v jejím zákaldním designu) zcela mimo.

Dále systém powers se neslučuje s filozofií low powered světu, kde magie a nadpřirozené schopnost vlastně po určitou dobu nefungují.


Lotrando položil super otázku píše:
trošku mi uniká, proč by čaroděj měl mít nějaké překážky ve svých schopnostech a ostatní povolání ne. to jsou v DL ostatní postavy takový nuly?

Omezenía kontrola magie v DL je prvek příběhový, sice D20 verze zpracovává pravidla pro Zkoušku, na druhou stranu, ty jsou pro postavu an dané úrovni nesehratelná - Zkouška je navíc operací spíše psychologickou než prvidlovou. Kouzelník si až zde volí příslušnost ke třem pricipům, zatímco do té doby by z hlediska pravidle měl zvolti příslušnost k řádu či chaosu. Zkouška říká, že vyšší magiípovládnou pouze ti kteří na to mají a nehrozí špatné zápletky ze špatných her a knížek že čarodějný učeň ukradne kouzelný krystal a stane se superbohem, nebo že povolá démona na kterého nemá (i když... :-D) Ti kdo se rozhodnou jít cestou bohů Magie a slouží magii tak těm se magie odvděčí - v závislosti s postavením měsíců na neby roste a klesá jejich moc. (až o +2 CL a nárust slotů).

DL je také daleko více pod vlivem bohů - kněz, bard, paladin, ranger může býtúplná troska, pokud se na něj jeho bůh ...

V podstatě jediná povolání, která nejsou v DL trosky když DM chce jsou ta co nemají nadpřirozené a nepřirozené dovednosti. Těch je v DL docela dost.

Koncept omezené magie a hrdinsky-nadpřirozených schopností se IMHO s obyčejností Dragonlance neslučuje.

Pokud by došlo k posunu ke 4E, tak musí zákonitě dojít k posunu po stránce příběhové a po stránce posunu celého světa - daleko více než v přizpůsobivém FR. Neříkám že to není možné a nové trilogie naznačují e by nový setting mohl být vydán.

Jenže po tolika zvratech - Válak kopí, Druhá pohroma a Takhisis/Valthonis - by další zlom a zde IMHO naprosto nesmírné lámání úplně celého settingu a jeho konceptu udělalo z DL další (méně zajímavý - nejsou tu drovové a orkové) klon FR.
Autorská citace #56
11.9.2009 21:07 - Dalcor
Ale abych to dokončil - 4E DL se nebráním a třeba mě překvapí, teď jsem ale skeptik. A hrát to nebudu :-D. Ale to jsem o d20 DL tvrdil taky.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0048859119415283 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 35 >
ČAS 0.13872694969177 secREMOTE_IP: 3.227.10.125